نماینده آشوریان در مجلس حمله به هواپیمای مسافربری ایران را لکه ننگی بر دامان آمریکا دانست که هیچ گاه پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، یوناتن بت‌کلیا در مراسمی که به مناسبت سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی برگزار شد اظهار داشت: این حادثه تلخ و تکان‌دهنده لکه ننگی در تاریخ جهان و آمریکا است.

وی با اشاره اینکه سال 1367 در چنین روزی هواپیمای مسافربری کشورمان به دست این کشور در خلیج فارس سرنگون شد، افزود: در این واقعه دردناک جمعی از هموطنان ما اعم از پیر و جوان، زن و مرد به شهادت رسیدند.

بت‌کلیا با اظهار به اینکه حرکت خصمانه دشمنان، حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و درست بودن مسیر ما را نشان داد، اضافه کرد: در رویدادهای مختلف اعم از سقوط هواپیما، جنگ تحمیلی و ... جوانان زیادی از این مرز و بوم خون خود را تقدیم انقلاب کردند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با بیان اینکه حرمت خون آنها را باید پاس بداریم، گفت: کسان زیادی زندگی‌شان را در راه انقلاب هدیه کرده‌اند، دنیا امروز از همدلی و روحیه ولایتمداری ملت ما دچار وحشت شده است.

وی با اظهار به اینکه ایران از نظر قدمت، تمدن و فرهنگ قابل مقایسه با کشورهای غربی نیست، اضافه کرد: کشورهایی که 400 سال بیشتر از پیدایش و شکل‌گیری آنها نمی‌گذرد، با سر دادن شعار حقوق بشر به دنبال فریب ملت‌ها هستند.

بت‌کلیا ایران را کشوری پهناور با تاریخی چند هزار ساله عنوان کرد و بیان داشت: صلح و صفا، زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان اعم از مسلمان، مسیحی و زرتشتی، قومیت‌ها و صاحبان افکار مختلف، به معنای واقعی برای همه کشورها الگو است.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی اگر به دنبال اجرای حقوق بشر هستند، باید به روستاهای ایران مانند آذربایجان غربی سر زده و از نزدیک در جریان زندگی آرام برادران مسلمان و مسیحی قرار گیرند.

بت‌کلیا قدیمی‌ترین کلیسای جهان را کلیسای حضرت مریم ارومیه عنوان کرد و گفت: این مجموعه به بهترین شکل ممکن از نظر معماری، نظافت و ... نگهداری می‌شود.

وی سرکشی از روستاهای مختلف دارای کلیسا را خواستار شد و گفت: در این خطه روستاهای زیادی وجود دارد، حتی یک نفر از برادران و خواهران مسیحی در آن زندگی نمی‌کنند، اما کلیسا به عنوان مکان مقدس به بهترین شکل توسط مردم بومی نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه کلید کلیسا را یکی از ساکنان بومی و مسلمان روستا نگهداری می‌کند، گفت: همسایه دیوار به دیوار کلیسا که یک فرد مسلمان است درب را برای بازدیدکننده‌ها و کسانی که برای زیارت کلیسا رفت و آمد می‌کنند، باز می‌کند/ش/ن.

برچسب ها: آمریکا ، نماینده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.