سرپرست تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با وجود بارش‌های اخیر در اغلب مناطق استان جمع کل بارندگی‌های سال زراعی امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، صیاد خشتکار ثانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته متوسط بارندگی‌ها در مناطق مختلف آذربایجان غربی 4.6 میلی‌متر بوده است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان آذربایجان غربی طی روزهای گذشته، به بارش نزولات آسمانی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: در 24 ساعت گذشته بیشتر‌ین میزان بارندگی‌ها مربوط به سردشت با 18.8 میلی‌متر بوده است.

خشتکار ثانی همچنین متوسط بارندگی‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را 313.4 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

سرپرست تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی افزود: این میزان نسبت به بلند مدت دوره مشابه 10 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین میزان بارندگی‌های مرکز استان را از اول مهر سال گذشته تاکنون 275.3 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این رقم نیز نسبت به بلند مدت مشابه 13 درصد و نسبت به نرمال مشابه 11 درصد کاهش داشته است.

خشتکار ثانی بیشترین میزان نزولات جوی در طول سال زراعی جاری را مربوط به شهرستان سردشت با 726 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: در این مدت کمترین میزان بارندگی‌ها نیز برای شهرستان خوی با 172.8 میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به تحقیقات کارشناسان اداره کل هواشناسی، هوای امروز را نیمه ابری گاهی ابری همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق اعلام کرد و افزود: برای فردا نیز هوای غالب مناطق استان قسمتی ابری گاهی با وزش باد و در شمال استان همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

سرپرست تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای دوشنبه شانزدهم تیر ماه نیز هوای استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد بوده و برای شمال استان بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.