وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد هرگونه تلاش برای به دست گرفتن قدرت در افغانستان، روند کمک رسانی به این کشور را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  خبرگزاری فرانسه، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه هشدار داد هرگونه تلاش برای به دست گرفتن قدرت در افغانستان ، روند کمک رسانی به این کشور را به خطر خواهد انداخت.

 وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه هشدار داد هر گونه تلاش در جهت به دست گرفتن قدرت در افغانستان به قیمت توقف کمک‌های بین المللی به این کشور تمام خواهد شد . 

، در پی انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که با بروز اختلافات شدید میان دو نامزد انتخابات همراه بود ، جان کری با صدور بیانیه ای اعلام کرد :" گزارش های انتشار یافته را درباره اعتراضات در افغانستان و بحث های مطرح درباره تشکیل" دولت موازی " را با نگرانی شدید مشاهده 
کرده ام  و دولت آمریکا از نهادهای انتخاباتی افغان انتظار دارد تا درباره تمامی ادعاها  و گزارشهای دریافتی مبنی بر بی نظمی و تقلب در انتخابات ، تحقیقات و بازنگری کاملی را انجام دهند ."

نتایج اولیه که دیروز منتشر شد نشان می دهد "اشرف غنی" پیروز انتخابات است ولی سخنگوی" عبدالله عبدالله"  رقیب انتخاباتی وی اعلام کرد دکتر عبدالله نتایج انتخابات را به مثابه " کودتایی بر ضد اراده  وخواست ملت افغان " تلقی و آن را رد می کند . 

کری تاکید کرد :" هر گونه اقدام به منظور تصاحب قدرت در افغانستان  از طریق ابزارهای فرا قانونی به قیمت توقف حمایت های مالی و امنیتی آمریکا و جامعه بین المللی از افغانستان  تمام خواهد شد ."

"احمد یوسف نورستانی"  رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به خبرنگاران گفت : " ما نمی توانیم بروز تخلف و تقلب در فرایند رای گیری را تکذیب کنیم. در برخی موارد بعضی از نیروهای امنیتی در این روند دخالت داشته اند و در برخی موارد دیگر مقامات بلندپایه دولتی مانند فرمانداران یا مقامات رده پایین تر در  ارتکاب تخلفات انتخاباتی دست داشته اند ."

وی تاکید کرد تا قبل از اعلام نتایج رسمی در روز 24 ژوییه تحقیقات و بازبینی لازم در خصوص شکایات صورت خواهد گرفت و حتی ممکن است نتایج تغییر کند . 

وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از اعلام نتایج در روز دوشنبه اعلام کرد گزارش های جدی درباره تقلب در انتخابات مطرح شده که باید مورد بررسی قرار گیرد و این نتایج نهایی نیست . 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار