روزنامه صهیونیستی هاآرتص در یک اقدام شیطنت‌آمیز یادداشتی را که اوباما 8 روز پیش در تاریخ(30 ژوئن 2014) برای این روزنامه نوشته بود و در آن سخنان تندی را در خصوص برنامه هسته‌ای و مذاکرات با ایران برزبان رانده بود، امروز و در حالیکه مذاکرات هسته‌ای ایران در حال برگزاری است، منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا در این یادداشت اختصاصی، با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت: "ما در تلاشیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هیچگاه به تسلیحات اتمی دست پیدا نخواهد کرد. ما از طریق مذاکرات بین‌المللی فشرده در تلاش هستیم تا به صورت مسالمت‌آمیز یک تهدید بین‌المللی مهم ضد امنیت جهانی و منطقه‌ای، از جمله امنیت اسرائیل را رفع کنیم."

وی افزود: ما در این خصوص شفاف‌سازی کرده‌ایم که هر قراردادی با ایران باید این تضمین را بدهد که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و در این روند، با اسرائیل از نزدیک مشورت می‌کنیم.

اوباما ادامه داد: "در حالیکه به ضرب‌الاجل پایان مذاکرات نزدیک می‌شویم نمی‌دانیم که آیا این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید یا خیر اما مطالبات ما تغییری نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد هدف ما جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای است و برای رسیدن به این هدف همه گزینه‌ها روی میز است.

این اظهارات در حالی بیان شد که ایران و کشورهای 1+5 در حال برگزاری ششمین دور مذاکرات هسته‌ای در شهر وین، پایتخت اتریش هستند. 

اوباما در بخش دیگر یادداشت خود به اسرائیل تضمین‌هایی داد و دل هم پیمان خود را بدست آورد.

اوباما بدون توجه به جنایات رژیم صهیونیستی، مقاله‌اش را با ابراز همدردی با اسرائیلی هایی شروع کرد که در مرز زندگی می کنند، با کودکان در سیدورت  که نمی خواهند در ترس و وحشت زندگی کنند و خانواده هایی که زندگی خود را در نتیجه حملات موشکی حزب الله و حماس از دست داده اند.

او همچنین با خانواده های سه نوجوان اسرائیلی که در ماه ژوئن در کرانه باختری ربوده و کشته شدند و همچنین نوجوان فلسطینی کشته شده ابراز همدردی کرد و در ادامه نوشت: "از زمان هری ترومن تا به امروز ، آمریکا همیشه بزرگترین دوست اسرائیل بوده است و من بارها گفته ام که هرگز تعهد خود را در قبال امنیت اسرائیل و مردم آن نادیده نمی گیریم و حمایت مان از صلح نیز اساس  این تعهد به حساب می‌آید".

وی نوشت: "در پنج سال گذشته ، همکاری‌های ما گسترش یافته است و ارتش های ما مانورهای بیشتری با یکدیگر برگزار می کنند. بودجه ما محدود است اما این در  تعهد ما در قبال امنیت اسرائیل خللی ایجاد نمی‌کند. آمریکا متعهد است که هر سال تا سال 2018  بیش از سه میلیارد دلار  به امنیت اسرائیل کمک کند. همکاری های بی سابقه امنیتی باعث شده است اسرائیل امن تر شود و سرمایه گذاری های آمریکا در  پروژه های دفاعی اسرائیل مثل سامانه رهگیری آرو و گنبد آهنین باعث نجات جان انسان ها شده است. همکاری ما با اسرائیل به فعالیت مان در خاورمیانه نیز گسترش می یابد."

اوباما در خصوص سوریه هم یادداشت کرد: "ماه گذشته ، جامعه جهانی به رهبری آمریکا  با موفقیت آخرین محموله تسلیحات شیمیایی بشار اسد را از سوریه خارج کرد. "

وی مدعی شد: امحای این تسلیحات موجب می شود بشار اسد نتواند نه تنها مردم خود بلکه همسایگانش از جمله اسرائیل را تهدید کند. 

وی بار دیگر به هم‌پیمان خود تضمین داد و نوشت: "آمریکا همچنین پایبندی خود به امنیت اسرائیل را از طریق تعهد به صلح پایدار در خاورمیانه نشان داده است. ما معتقدیم که حل و فصل مناقشه چندین دهه ای  بین اسرائیل و فلسطینیان مستلزم کار سخت و فشرده و تصمیمات سخت است. به رغم این که دو طرف نتوانسته اند تصمیمات سخت بگیرند ، ما ناامید نمی شویم و معتقدیم که صلح پایدار تنها راه برای رسیدن به امنیت واقعی است. صلح ضروری است زیرا تنها راه برای اطمینان از یک آینده امن و دموکراتیک  برای دولت یهودی اسرائیل است.
در حالی که دیوارهای حائل و سامانه های دفاع موشکی می توانند در برابر برخی خطرات کارساز باشند اما امنیت واقعی فقط از طریق یک راه حل جامع مذاکره شده حاصل می شود. صلح با فلسطینیان همچنین موج احساسات بین المللی را تغییر می دهد ، جنگ‌طلبان را به حاشیه می راند و امنیت اسرائیل را بیش از پیش تقویت می کند. همانطور که مردم اسرائیل حق دارند در سرزمین تاریخی خود زندگی کنند، فلسطینیان نیز حق تعیین سرنوشت خود را دارند.کودکان فلسطینی امید و آرزوهایی برای آینده خود دارند و حق دارند با کرامت زندگی کنند که این از طریق تشکیل یک کشور مستقل حاصل می شود.محمود عباس یک شریک متعهد به راه حل تشکیل دو کشور  و همکاری امنیتی با اسرائیل است.آمریکا بارها گفته است که هر دولت فلسطینی باید سه اصل را رعایت کند: کنار گذاشتن خشونت ، عمل به توافقنامه های قبلی و به رسمیت شناختن اسرائیل ."

در پایان مقاله آمده است: اسرائیل با وجود همه دستاوردهایش بدون صلح  به امنیت کامل نمی رسد.هیچوقت برای آماده سازی بستر صلح دیر نیست- صلحی واقعی که نه فقط در طرح رهبران موجود است بلکه در قلب همه اسرائیلی ها و فلسطینیان وجود دارد.این آینده ای است که آمریکا به عنوان اولین ، قدیمی ترین و قوی ترین دوست اسرائیل برای آن متصور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
ما ایرانیها این میز رو میشکونیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۷ ۱۷ تير ۱۳۹۳
آقای اوباما اون گزینه های روی میزتو جمع کن بزار درکوزه آبشو بخور...................
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۷:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
آقای اوباما برای یک بار هم که شده سعی کن صادق باشی قبول کن رژیمی که تو داری سنگش را به سینه میزنی بزرگترین خطر برای صلح جهانی است که با حمایت تو و امثال تو به حیات نا مشروع خودش ادامه میده و جنایت می کنه ؛ البته پذیرش چنین مطلبی برای سیاست مدارای صرفا مادی مشکل هست و کم پیش خواهد آمد جرات ابراز آن را داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
بمانی
۱۶:۱۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
آمریکا...چی؟؟؟
اصن کجاهست اینی که گفتید...
کشوره...شهره یا دهکده است؟؟؟
آقای اوباما مگه به شما نگفتیم بزرگتر از توهم نتونست غلطی بکنه...
اون گزینه هاتم جمع کن بروببینیم بابا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ تير ۱۳۹۳
آمریکا سگ کی باشه. ما بیش از سی ساله که آمریکا را آدم حساب نمیکنیم. مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
آقای اوباما ، شما از رژیم جعلی و تحمیلی به منطقه دستور می گیرید ، چون با پول صهیونیست ها روی کار آمده اید . شما و روسای جمهور قبل از شما جیره خوای صهیونیست ها هستید .
بیچاره مردم آمریکا که اختیارشان را به آدم های پلیدی مثل صهیونیست ها شما سیاستمداران پست فطرت داده اند .
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۹۳
ما آماده جنگ با آمريكا هستيم
همان طور كه حالا هم با مقاومت در حال جنگ هستيم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۱۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
آمریکا شیطان بزرگ است و به حول و قوه ی الهی هیچ غلطی نمی تواند بکند. افتاد؟
Iran (Islamic Republic of)
فدایی سید علی
۱۰:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۳
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگه میتونست غلطی بکنه تا حالا دلش به حال ما نسوخته بود
فدایی داری آقا جون سید علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ تير ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
خرم
۰۹:۳۹ ۱۷ تير ۱۳۹۳
کدوم گزینه ها ، همون گزینه های نامردی ای که در عراق و سوریه از آستینهاتون بیرون آوردید . شما غربیها دولتهای تروریستی هستید که فقط و فقط بلدید که به جان و مال و ناموس مسلمانان تعرض کنید . مرگ بر شما !
Netherlands
reza
۰۹:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۳
مسخره تر از این وجود ندارد
چگونه کشوری که هنوز هیچ چیزی ندارد کشورهایی را که از سالها قبل هزاران موشک با کلاهک هسته ای آماده کرده اند و بارها مینتوانند کره زمین را نابود کنند تهدید میکند. آیا مردم دنیا فریب این دروغپردازیها را میخورند !!!!
آخرین اخبار