معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف گوشت‌های فاقد مهر بهداشت سلامت مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،،‌ مسعود رفعتی ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی اجرای برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: توجه به سلامت گوشت‌های مصرفی توسط مردم یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان برای مصرف گوشت قرمز و سفید باید به مهر بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، افزود: ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص مهم ارزیابی می‌شود.

این مسئول با اشاره به این که صاحبان عرضه این مواد پروتیینی نیز باید دامها را از مراکز مورد تأیید ادارات دامپزشکی خریداری کنند، افزود: کشتار غیرمجاز و قاچاق دام آلوده یکی از علل بروز بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان همواره از دغدغه‌های دست‌اندرکاران حوزه بهداشت بوده که به طور قطع لزوم هوشیاری و آگاهی جامعه از خطرات ناشی از این بیماری‌ها و راه‌های انتقال آن‌ها دارای اهمیت است.

رفعتی در ادامه سخنان خود به بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اشاره کرد و گفت: سیاه زخم، تب دانگ، ابولا، مالاریا، طاعون و ایکولی از جمله این بیماری‌ها است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مصرف گوشت دام‌های ذبح شده خارج از کشتارگاه و فاقد مهر بهداشتی سلامتی خانواده‌ها را  تهدید می‌کند که این امر نباید مورد غفلت و بی‌توجهی واقع شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرج ، بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.