معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در بخش اشتغال مطالبه ای جدی ازدولت دارند گفت: مردم انتظار دارند دولت در سال جاری گامهایی موثر در ایجادفرصتهای شغلی بردارد و دولت نیز مصمم است منابع مالی و بسترهای لازم را برای اشتغال زایی فراهم کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای عالی اشتغال اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها در موضوع اشتغال‌زایی نقشی اساسی دارند و باید نسبت به سایر دستگاه‌ها تمرکز بیشتری را بر موضوع اشتغال معطوف سازند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی که سهم عمده‌ای در ایجاد فرصتهای شغلی دارند باید با برنامه‌ریزی و تجهیز منابع مالی زمینه‌های اشتغال‌زایی را فراهم کنند.

جهانگیری با اشاره به بسته پیشنهادی برای توسعه فرصتهای شغلی تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها نیاز به پشتوانه مالی دارد و لازم است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور کمیته‌ای در این خصوص تشکیل دهد تا منابع مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این برنامه‌ها را تامین کند.
 
در این جلسه معاون‌ برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گزارشی از بسته پیشنهادی سیاستها و برنامه‌های دولت در توسعه فرصتهای شغلی برای سال جاری و سال آینده ارائه کرد و ضمن تشریح وضعیت تولید و اشتغال در گذشته و حال، به تبیین چالشها، قابلیتها و فرصتهای پیش روی بازار کار کشور پرداخت و برنامه‌های دولت برای اشتغالزایی را به تفکیک دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

در این برنامه سهم هریك از بخش‌های استخراج معدن(نفت و گاز و سایر معادن)، كشاورزی، تامین برق، گاز و آب، صنعت، ساختمان، عمده فروشی، خرده فروشی، هتل و رستوران، واسطه گری‌های مالی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، خدمات عمومی، خدمات اجتماعی، مستغلات، اجاره و فعالیت‌های كار و كسب در اشتغالزایی برای سال جاری و سال آینده مشخص شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار