توفيق گفت: سهم کشور ایران از دارایی‌های نامشروط کمتر از 20 درصد است و این در حالی است که کشورهای متوسط دنیا از این نوع دارایی‌ها 50 درصد سهم دارند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


توفیق ادامه داد: محصولات تولید شده در بخش صنعت کشور باید بازارهای جهانی را در بر گیرد که لازمه تحقق این مهم تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین است زیرا تنها در این صورت است که می‌توان صادرات را توسعه دارد.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم دانش فنی که در اختیار صنایع کشور قرار می‌گیرد، به روز باشد تا با استفاده از این دانش بتوانیم وارد عرصه رقابتی شویم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که باید صاحب دانش فنی شویم، تصریح کرد: مراکز علمی و دانشگاهی کشور به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته و از وجود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خوبی برخورداریم بنابر این باید از این ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره ببریم.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم به لحاظ تولید علم و تکنولوژی در داخل کشور فراهم شده و صنعت‌گران باید در داخل کشور به دنبال فناوری‌های روز دنیا باشند زیرا نخبگان کشور در تولید علم در سطح بین‌المللی سرآمد هستند.

توفیق افزود: کشور ایران در علم نانو رتبه هشتم جهان را دارد اما در صنعت نانو خیلی عقب افتاده است و این به دلیل عدم استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد تحصیلکرده کشور در بخش صنعت است.

وی اضافه کرد: صنعت‌گران باید نگاه خود را تغییر داده و از نمایشگاه‌های صنعتی داخلی و مراکز علمی و دانشگاهی کشور بازدید کنند تا از نزدیک از دستاوردهای علمی جوانان این مرز و بوم آشنا شده و از آن‌ها در صنعت استفاده کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آن‌چه در مراکز علمی کشور تولید می‌شود تراز اول دنیا بوده و می‌توان از آن در صنایع استفاده کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در آذرماه سال جاری که هفته پژوهش را در پیش‌رو داریم، جشنواره‌ای از دستاوردهای پژوهشی صنایع استان قزوین برگزار شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صنایع استان قزوین در هر موردی که نیاز به آموزش داشته باشند، می‌توانند از آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

توفیق اظهار کرد: منابع عظیمی در مراکز علمی، فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی-کاربردی کشور هزینه می‌شود که باید از امکانات موجود در این مراکز برای ارائه آموزش به فعالان بخش صنعت استفاده کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دنیا 708 هزار میلیارد دلار دارایی دارد که شامل دارایی‌های فیزیکی، منابع طبیعی و نامشروط است.

توفیق با اشاره به این‌که کشورهای دنیا به سه دسته تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: دارایی‌های دنیا بین کشورها در سه رده پیشرفته، متوسط و عقب افتاده تقسیم می‌شود که از این بین سهم کشورهای پیشرفته از دارایی‌های نامشروط 70 درصد و سهم کشورهای متوسط نیز 50 درصد است.

وی یادآور شد: سهم کشور ایران از دارایی‌های نامشروط کمتر از 20 درصد و بیشتر دارایی ما در بخش‌های دیگر است بنابر این باید تلاش کنیم دارایی‌های نامشروط افزایش یابد زیرا در این صورت است که مواجه با مشکلات کمتر می‌شود/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.