معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 از برگزاری ویژه برنامه‌های آئین‌های اقوام ایرانی و سوغات استان‌های کشور در بوستان قائم خبر داد.

  عشرت شایق معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: برگزاری ویژه برنامه‌های آئین اقوام ایرانی و سوغات استان‌های کشور همزمان با ماه مبارک رمضان در دستور کار معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان از 8 تیرماه تا 6 مردادماه سال 93 به منظور ارتقای سطح آگاهی و آشنایی شهروندان با آیین ،‌ آداب و رسوم و سنن اقوام مختلف ایرانی در بوستان قائم در دست اجرا است.
 
شایق اظهار داشت: در این طرح شهروندان با آئین، آداب و رسوم و سنن اقوام مختلف ایرانی و فرهنگ آنها در  حوزه‌های شادی، عزا، مراسم‌های ویژه خانوادگی، برنامه‌های حماسی و رشادتی اقوام مختلف آشنا می شوند.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: برگزاری ویژه برنامه‌های آئین‌های اقوام ایرانی و سوغات استان‌های کشور در بوستان قائم از جمله اقوام ترکمن، آذری، گیلکی، کرد، بیرجندی، لر، بختیاری، بلوچ و قشقایی از اقدامات اجرایی این طرح است.

شایق خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌های اقوام ایرانی و سوغات استان‌های کشور، معرفی برنامه‌های گوناگون اقوام ایرانی، نمایش عروسی‌های محلی، ارائه سوغات مخصوص استان‌های  کشور ، برگزاری جشنواره غذا و آوا بعد از افطار از ساعت 21:30 تا 1 بامداد در بوستان قائم از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 18 است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بوستان ، قایم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار