عضو مجمع نمایندگان استان تهران از تولید روغن از استخوان‌ و "پیه" احشام در اطراف شهرستان ری خبر داد.

"زهره طیب‌زاده نوری" نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازدید امروز مجمع نمایندگان استان تهران از شهرستان ری، گفت: جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران جلسه این هفته خود را با فرماندار، استاندار تهران و مسئولان محلی شهرستان ری برگزار کردند.
 
وی افزود: بنده به همراه "فاطمه آلیا"، مسئول بررسی "منطقه قلعه نو" از توابع ری و روستاهای اطراف آن در شهرستان ری بودیم، متأسفانه در این بازدید در یکی از روستاهای منطقه "قلعه نو" با پدیده بسیار ناهنجار زیست محیطی مواجه شدیم.
 
وی ادامه داد: در یکی از نقاط منطقه "قلعه نو" در هوای آزاد حجم‌ بالایی از "پیه" و استخوان‌های احشام همچون گاو و گوسفند جمع شده که برای آنها پاتیل‌های بسیار بزرگی تشکیل داده و از آن روغن تهیه می‌کنند!
 
طبیب‌زاده با ابراز تأسف از این‌که چرا مسئولان استانی در مقابل چنین مسائلی که باعث تخریب محیط زیست، بیمار‌کردن مردم و اشاعه بیماری می‌شود، سکوت کرده و بی تفاوت‌اند، اظهار داشت: متأسفانه مسئولین استانی تاکنون نسبت به این پدیده هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نداده‌اند. 

نماینده مردم تهران گفت: بنده نمی‌دانم که چه استفاده‌ای از روغن‌هایی که از این طریق به دست آمده صورت می‌گرفت، اما سوال من این است که مسئولین وزارت بهداشت و مسئولین سازمان محیط زیست کجا هستند؟ چه کسی در این شهر مسئول رسیدگی به این امور است و این روغن‌هایی که از استخوان‌های احشام و در فضای باز تولید می‌شوند، در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه یکی دو مرکز تولید روغن به این شکل در این روستا وجود داشت، در حالیکه از اطراف این مراکز بوی تعفن قابل استشمام بود و حشرات زیادی را جمع کرده‌ بود، لذا باید گفت این اماکن یک لکه‌های سیاه در دامن این منطقه است و مسئولین استان باید در قبال آن پاسخگو باشند.  
 
عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به وجود آب‌های آلوده در منطقه شهر ری گفت: متأسفانه در این منطقه به دلیل اینکه آب و فاضلاب منطقه فاقد تصفیه‌خانه بود، متأسفانه بخشی از زمین‌های کشاورزی با این فاضلاب‌ها آبیاری می‌شوند.  
 
وی ادامه داد: 3500 هکتار زمین در روستاهای اطراف شهرستان ری وجود دارد که حدود 500 هکتار آن توسط فاضلاب آبیاری می‌شده که خوشبختانه با تلاش‌های جهاد کشاورزی منطقه در حال حاضر این رقم  به 80 هکتار تنزل یافته است، اما 80 هکتار هم برای آبیاری با فاضلاب رقم بالایی است.
 
طبیب‌زاده گفت: این منطقه یکی از مناطق غنی و مساعد برای کشاورزی و دامداری است اما متأسفانه فاقد فاضلاب بهداشتی بوده و محیط کاملا نامناسبی  به لحاظ زیست محیطی به شمار ‌می‌آید و ما در بخشی از نقاط شاهد جریان فاضلاب در جو‌های روباز در این نواحی بودیم.
 
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم تهران و عضو مجمع نمایندگان تهران قطعا این مهم را پیگیری خواهم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار