معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: پارسال 5هزار و 105 دانش آموز در مدارس خاص قرآنی استان تحصیل کردند.

بهرامی نوید در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان افزود: 2 هزار و 326 نفر از این دانش آموزان پسر و 2 هزار و 779 دختر بودند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 25 مدرسه قرآنی در استان فعال است گفت:  از این تعداد 14 مدرسه ویژه دانش آموزان پسر و 11 مدرسه دخترانه است.
بهرامی نوید با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم همه مدارسمان به سمت رهنمودهای قرآن برود افزود: باید نتایج خوبی که از فعالیت این مدارس به دست آمده است را به دیگر مدارس تسری دهیم .
وی گفت: در طرح آموزش قرآن در مدارس ، مفاهیم قرآنی به گونه ای آموزش داده می شود که اثرات بهره مندی از آموزه های قرآنی و دینی در زندگی دانش آموزان بیشتر از گذشته نمایان شود.
وی افزود: این مدارس با هدف بهره گیری از آموزه های قرآنی در زندگی فردی و بالابردن سواد قرآنی دانش آموزان که زمینه ساز تربیت قرآنی کودکان است فعالیت می کنند.
وي با بيان اينكه ضوابط ثبت نام در مدارس قرآن به دو بخش عمومي و اختصاصي تقسيم مي‌شود گفت: دارا بودن شرايط عمومي در مدارس، التزام خانواده‌هاي متقاضيان به شرايط اسلامي و رعايت قانون و مقررات توسط دانش‌آموزان از جمله ضوابط عمومي ثبت نام در اين مدارس است.
 معصوميان گفت: حفظ 5 سوره كوتاه قرآن براي دانش‌آموزان پايه اول ابتدايي، حفظ 7 سوره كوتاه براي دانش قرآن پايه دوم، حفظ 10 سوره كوتاه به علاوه روخواني قرأن پابه قبل براي دانش‌آموزان سال سوم، حفظ 15 سوره و روخواني قرآن پايه قبل براي دانش‌آموزان پايه چهارم، حفظ 20 سوره قرآن براي دانش‌آموزان پايه پنجم و حفظ 25 سوره قرآن و روخواني قرآن پايه قبل از شرايط اختصاصي اين مدارس است.
 وي گفت: روخواني، روان خواني، توانايي درك معناي عبارات و آيات ساده قرآن از اهم برنامه هاي مدارس خاص قرآني است.
مدارس قرآنی از سال 91 با هدف آموزش قرآن به دانش آموزان مستعد و علاقه مند تشکیل شد.
 در این مدارس ، دانش آموزان علاوه بر برنامه رسمی و ساعات مقرر درسی به منظور کسب مهارت تکمیلی در زمینه ی قرآن به مدت  2 تا 6 ساعت ، آموزش های قرآنی می بینند.
برچسب ها: تحصیل ، قرآنی ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.