بیش از 60 مقاله از دانشگاه صنعتی بیرجند در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ قائم مقام دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان این مطلب گفت: گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی بیرجند، تنها گروه صنایع شرق کشور است و تاکنون موفق به انتشار بیش از ۶۰ مقاله در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی شده است.

جوانشیر افزود: ر در حال حاضر این دانشگاه دارای بیش از 200 دانشجو در مقطع کارشناسی و 7 عضو هیئت علمی است.

وی افزود: این گروه از سال 86 با آغاز به کار دانشگاه صنعتی بیرجند فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از گروه‌های برتر در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی به کار خود ادامه می‌دهد.

قائم مقام دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: از سال 91 تاکنون اعضای هیئت علمی این گروه بیش از 60 مقاله در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی منتشر کرده و چندین طرح را در عرصه‌های ملی و استانی به اتمام رسانده یا در دست انجام دارند.

جوانشیر خاطرنشان کرد: روند رو به رشد تعداد مقالات اعضای هیئت علمی نشان از توان علمی بالای اعضای گروه و تلاش و ممارست هدفمند آن‌ها در راستای اهداف پژوهشی کشور دارد.

وی یادآور شد: از دیگر افتخارات قابل ذکر در حیطه پژوهشی می توان به انتخاب دو نفر از اعضای هیئت علمی گروه صنایع در دو سال پی در پی به عنوان پژوهشگر برگزیده استان اشاره کرد.

قائم مقام دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: از حیث دانشجویی نیز می‌توان به آمار رو به رشد قبولی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد که در سال گذشته این رقم به 95 درصد رسیده است.

وی افزود: دانشجویان گروه مهندسی صنایع در نخستین حضور خود در مسابقات کشوری تحقیق درعملیات در سال 92 موفق به کسب مقام دوم کشوری شدندکه این مهم، نشان از توان علمی بالای دانشجویان و اعضای هیئت علمی این گروه دارد.

وی اظهار کرد: نکته قابل توجه دیگر ایجاد علاقه در دانشجویان کارشناسی این رشته به کار پژوهشی است به طوری که دانشجویان کارشناسی این گروه دارای تعداد قابل توجهی مقاله در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی و همچنین دارای ثبت چندین طرح و اختراع هستند و از این حیث در کشور جزو پیشگامان هستند.

قائم مقام دانشگاه صنعتی بیرجند همچنین ابراز امیدواری کرد با ادامه روند رو به رشد علمی و پژوهشی این گروه ضمن تربیت دانشجویانی شایسته و توانمند و کمک به صنعت منطقه و کشور، شاهد کسب موفقیت‌های روز افزون و حرکت ادامه‌دار در راستای تحقق اهداف پژوهشی و علمی بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور باشیم./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.