فرهنگ سازی نقش مؤثری در پررنگ شدن بازار سرمایه در میان مردم دارد و این امر موجب بازدهی بیشتر این بازار خواهد شد.

محمدرضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص فضای بازار سرمایه بیان کرد: عدم هماهنگی مسئولان در برخی موارد موجب ابهام در فضای بازار شده است و حمایت صحیح از بازار سرمایه عامل اصلی اعتماد مردم به این بازار است.
    
وی در خصوص فرهنگ‌ سازی در بازار سرمایه گفت: فرهنگ سازی نقش مفید و پررنگی در شفافیت بازار بورس ایفا می‌کند و بازدهی باعث تقویت جایگاه بازار در میان مردم خواهد شد.
 
کارشناس بازار سرمایه در خصوص برنامه‌های آموزشی بیان کرد: گسترش برنامه‌های آموزشی و تبلیغات مؤثر می‌تواند در بلندمدت نفوذ بیشتری در برنامه‌های بورس داشته باشد.
 
گیوکی افزود: برنامه‌های آموزشی زیاد توسط بازار سرمایه در نظر گرفته شده، با این حال این برنامه‌ها بیشتر در دوران رکود بر بازار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.
 
وی در خصوص تعابیر بازار تصریح کرد: وجود یک شاخص بیانگر رفتار درست بازار است و این تعابیر بیشترین کمک را به بازار سرمایه خواهد کرد.
 
گیوکی ادامه داد: در شرایط فعلی شاخص کل نمی‌تواند معیار خوبی برای وضعیت بازار باشد.
 
معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در خصوص رابطه مستقیم تورم و بازار سرمایه ادامه داد: در صورتی که نقدینگی به صورت مناسب جذب شود و در بخش‌های تولیدی جهت بهبود تکنولوژی و اشتغال صرف گردد می‌تواند موجبات تشدید تورم را کاهش دهد.
 
وی بیان کرد: افزایش نرخ دلار و تأثیر تورمی آن بر سود شرکت‌ها در سال گذشته عامل رشد بازار سرمایه است.
 
گیوکی در خصوص کارایی بازار بورس در سال 93 در پایان گفت: رشد بازار در سال 93 مانند سال 92 به صورت  جهشی نخواهد بود و باید انتظار بازدهی معقول و مناسب از بازار بورس در سال 93 داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، مردم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار