رئيس كميسيون برنامه وبودجه و رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران، روند پيشرفت پروژه نيمه شمالي خط 3 مترو را رضايت بخش توصيف كردند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احمد دنيامالي رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران كه به اتفاق اعضاي اين كميسيون در آذرماه سال گذشته از بخش شمالي خط سه بازديد كرده بود ساعت 5 بامداد امروز دوشنبه در جريان بازديد از 18 كيلومتر پروژه نيمه شمالي اين خط كه با حضور عليرضا دبير رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر و همراهي مهندس هابيلدرويشي،مديران، مجريان، مشاوران و پيمانكاران انجام گرفت،گفت: در مقايسه با بازديد قبلي،پيشرفت كار قابل توجه و رضايت بخش است.

وي با تاكيد بر اين كه بودجه موردنياز پروژه بايد بموقع تامين شود اظهار داشت: از شركت مترو انتظار داريم مطابق با برنامه زمانبندي، پروژه را پيش ببرد و قطعاً از طريق شوراي شهر و كميسيون عمران حمايت هاي لازم را به جهت تامين مالي پروژه انجام خواهيم داد.

رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران همچنين از مديرعامل شركت مترو تهران و حومه به دليل پيگيري ميداني پروژه هاي مترو تقدير كرد.

عليرضا دبير رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران هم در جريان اين بازديد 3 ساعته از 18 كيلومتر بخش شمالي خط سه، روند پيشرفت پروژه را مثبت ارزيابي كرد و بر حمايت هاي كميسيون متبوعش به منظور تامين بموقع مالي پروژه براي تكميل و بهره‌برداري مطابق برنامه زمانبندي تاكيد كرد.

مهندس هابيل درويشي مديرعامل شركت مترو تهران و حومه در آغاز اين بازديد از ايستگاه شهيد قدوسي تا ايستگاه شهيد محلاتي، گزارشي از وضعيت پروژه ارائه داد و با تشكر از توجه ويژه شوراي شهر و شهرداري به پروژه هاي مترو، انتظارات خود را از شوراي اسلامي شهر تهران براي توجه بيش از پيش به پروژه هاي در دست ساخت مترو بيان كرد.

وي با اعلام اين كه كارگاههاي بخش شمالي خط 3 به صورت سه شيفته در حال فعاليت هستند افزود: در اين پروژه به معناي واقعي كلمه، جهادي كار انجام مي شود به طوري كه در طول يك هفته و به طور بي سابقه اي حدود 302 متر لاينينگ انجام شد كه به عنوان يك ركورد در تاريخ ساخت مترو كشور به حساب مي آيد.

گفتني است سال 1393 به خاطر تمركز و توجه همزمان شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران به توسعه حمل و نقل عمومي با رويكرد مترو فرصتي را براي دست اندركاران اين شركت فراهم آورده كه همسو با پيام راهگشاي سال"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" پروژه هاي مترو را به صورت شبانه روزي و جهادي پيش ببرند. در همين راستا 18كيلومتر از بخش شمالي خط 3 و حدود 12 كيلومتر از خط 7 (جمعاً 30 كيلومتر) در اولويت كاري شركت مترو قرار گرفته و مطابق با برنامه زمانبندي تا پايان سال براي بهره برداري آماده خواهد شد.

هر چند كه همزمان با اين دو پروژه و در مجموع 170 كيلومتر ديگر خط مترو در دو بخش درون شهري و برون شهري در دست ساخت و توسعه قرار دارد اما در اولويت بودن پروژه هاي خط سه و هفت، اين دو خط را از ابتداي سال جاري به مركز رفت و آمد مديران عالي شهري، اعضاي شوراي اسلامي شهر،دانشگاهيان و متخصصان ساخت مترو مبدل كرده است به طوري كه چهارشنبه هاي هر هفته،بازديد و پيگيري روند پيشرفت پروژه در تقويم كاري مديران عالي شهري تهران قرار دارد و كميسيون هاي مختلف شوراي شهر تهران نيز در مقاطع مختلف از اين خطوط بازديد كرده اند.

برچسب ها: کمیسیون ، عمران ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار