از عرصه های مهم وزارت ورزش و جوانان، فصل تابستان است در کلان شهر‌ها که آسیب ها به نوعی پیچیده‌ترا ست و خطر بیشتری جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند وزارت ورزش و جوانان باید وارد میدان شود.

 محسن آشوری آسیب شناس در ادامه گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نقش آموزش و پرورش را نیز در برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مهم دانست و اظهار داشت: فضاهای آموزشی که در اختیار آموزش و پرورش است با حضور تعداد مربی پرورشی از کانون‌های فرهنگی و برنامه ریزی مناسب می تواند فضای مناسبی باشد برای پرورش استعداد های جوانان در تابستان.
 
 وی در ادامه گفت: در حوزه های فرهنگی نقش کانون های فرهنگی، مساجد بسیار مفید است و باعث رشد شخصیت آنها می شود البته باید مخاطب سنجی  و شناخت علایق جوانان و نوجوانان در تمام عرصه ها آنچه ذائقه آنها می پسندند‌ در اختیار شان قراردهیم.
 
 آشوری افزود: خانواده ها نقش هدایتی  ونظارتی دارند اما اگر در جامعه امکان جذب جوانان و نوجوانان فراهم نباشد این هدایت سودی ندارد.
 
وی با بیان این مطلب که  خانواده، جامعه، نهادهای دولتی چون وزارت ورزش جوانان، وزارت آموزش و پرورش ، آموزش عالی  کانون‌های فرهنگی مساجد، فرهنگ سراها‌، بسیج همه و همه مانند یک پاز‌ل باید در کنال هم قرار بگیرند فعال بشوند و به صورت ترکیه همانند شوند تا جوانان و نوجوانان دچار آسیب نشوند افزود: اگر این هماهنگی صورت نگیرد آنگاه فرزندانمان دچار آسیب، مشکلات متعددی می شوند باید به دنبال درمان و رفع آسیب ها باشیم در حالی که این درمان هزینه ای بالاتر از پیشگیری دارد.
 
وی درباره بحث اقتصادی این برنامه‌ها گفت: بحث دیگر این است که باید هزینه‌های  این نوع فعالیت‌ها را کم کنیم تاخانواده‌ها از لحاظ مالی توان پرداخت آن را داشته باشند.
 
 وی در پایان  با اشاره به اینکه آنچنان که در تمام عرصه‌های انقلاب چه اقتصاد در زمان تحریم، چه نظارتی در زمان جنگ  و دفاع از میهن و چه ورزشی در میادین مسابقه مردانه و جانانه وارد شدیم در این زمینه نیز باید انقلابی و جانانه وارد شویم و به طور جدی کار کنیم خاطر نشان کرد: مسئولین در قبال قشر جوان ونوجوان جامعه مسئولند و این مسئولیت و تکلیف یک مسئولیت الهی است و آنها باید نزد خداوند پاسخگو باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسیب ، فرزند ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار