سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی د مصاحبه تلویزیونی با شبکه "سی‌بی‌اس" گفت: پیشروی داعش، نتیجه مستقیم ناکامی باراک اوباما در سیاست خارجی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، سناتور "جان مک کین" روز یکشنبه در برنامه "مقابل ملت" در شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز گفت آمریکا می توانست از ظهور داعش جلوگیری کند. 

مک کین در ادامه به "داعش" اشاره و خاطرنشان کرد: این مانند طوفان یا زمین لرزه نبود؛ لزومی نداشت چنین چیزی رخ دهد. این ناکامی سیاست آمریکاست. در ضمن، هنوز هم سیاست یا راهبردی را برای رسیدگی به اوضاع نمی‌بینم. 

مک کین افزود آمریکا پیش از آنکه بر یافتن جایگزین برای نوری المالکی نخست وزیر عراق تمرکز کند، باید به دولت عراق در حمله هوایی علیه داعش کمک کند. 

این سناتور جمهوری خواه همچنین استدلال کرد که اوباما باید مجوز لازم برای کمک به مخالفان(تروریست‌های) سوری را در مبارزه برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه صادر کند.

مک کین در خصوص تصاویر منتشر شده از البغدادی مدعی شد که تردید ندارد که شخص دیده شده در این فیلم، ابوبکر البغدادی است. 

سناتور مک کین افزود در افغانستان نیز اگر اوباما از تصمیم خود برای خروج کامل از خاک این کشور تا سال 2017 منصرف نشود، با وضع مشابهی روبرو خواهیم شد. اوباما هرگز آن تعداد نظامیانی را که عراقی ها می خواستند در کشورشان باقی بماند، به عراق نخواهد داد. اکنون نیز رئیس جمهور آمریکا، همان اشتباه را در افغانستان تکرار می کند. 

سناتور لیندزی گراهام نیز در برنامه شبکه سی بی اس هشدار داد ناآرامی های احتمالی در افغانستان، به مراتب بدتر از آنچیزی خواهد بود که آمریکا در سوریه یا عراق شاهد بوده است. 
 
گراهام خاطرنشان کرد:  اگر شمار نظامیان ما (در افغانستان) تا سال 2017 میلادی به هزار نفر کاهش یابد و ما چشم و گوش خود در افغانستان و پاکستان را از دست بدهیم، عواقب شومِ آن بدتر از عراق خواهد بود. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار