همایون هاشمی از حمایت غذایی سالمندان در نیمی از استان‌های کشور خبر داده و گفت: سازمان بهزیستی سال گذشته مبلغ 8 میلیارد تومان بودجه به این امر اختصاص داده است.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: روند روبه رشد سالمندی در ایران موجب شده تا سازمان بهزیستی کشور  برنامه‌های متنوعی را در این راستا برنامه‌ریزی و اجرایی نماید.
 
وی به راه اندازی بنیاد فرهیختگان ویژه سالمندان در اکثر استان‌های کشور، اشاره نمود و افزود: در دو سال گذشته یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور توسعه مراکز نگهداری روزانه و کاهش مراکز شبانه‌روزی بوده است تا با این تغییر رویکرد بتواند کانون گرم خانواده را از وجود سالمندان بهره‌مند و از آنان به عنوان اصلی‌ترین عضو خانواده در استواری و ماندگاری خانواده‌ها استفاده نماید. 

هاشمی تصریح کرد: باتوجه به این تغییر رویکرد سازمان بهزیستی کشور خدماتی را توسط گروههای تخصصی در منزل به سالمندان ارائه می‌دهد. 

وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی به سالمندان در منزل اظهار داشت: این خدمات در بخش‌های مراقبتی و توانبخشی به صورت رایگان به سالمندان ارائه می‌شود و هم‌چنین گروههایی تخصصی در قالب پزشک روان‌پزشک پرستار آماده ارائه خدمت به این عزیزان هستند.
 
وی ادامه داد: در این راستا سازمان بهزیستی کشور حمایت غذایی از سالمندان را در سال گذشته در 8 استان اجرایی کردیم که درحال حاضر توانستیم آن را در پیش از خیمی از استانهای کشور اجرایی نماییم. 

هاشمی خاطر نشان کرد: در سال گذشته مبلغ 8 میلیارد تومان صرف حمایت غذایی از سالمندان شد که امیدواریم سازمان بهزیستی کشور بتواند در سال 1394 این بسته حمایتی را در کل کشور به اجرا در بیاورد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: حمایت ، غذایی ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار