یک نشریه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که ایران، چین و روسیه بزرگترین تهدید در حوزه سایبری علیه آمریکا هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  نشریه "فوربس"، این نشریه مدعی شد چین با ارتش سایبری خود در حال دستیابی به اسرار سامانه‌های تولید تسلیحات آمریکا است. ایران و دیگر کشورهایی که از آمریکا تنفر دارندنیز درحال تهاجم به بانک‌ها و ایجاد اختلال در چرخه مالی این کشور هستند.

این گزارش ادامه داد: هکرهای روسی نیز  درحال نفوذ به شرکت‌های نفتی و گازی آمریکا در سرتاسر جهان و سامانه‌‌های صنعتی این کشور هستند. 

در ادامه این گزارش آمده است:در حال حاضر نه تنها اطلاعات شرکت‌های آمریکا که از سوی دولت محافظت می‌شوند به سرقت می‌روند بلکه نرم افزارهای با ارزش این کشور نیز از طریق ویروس‌ها آلوده می‌شوند. در واقع این اقدامات همانند حالتی‌ که آمریکا به اسرائیل در آلوده کردن تاسیسات هسته‌ای ایران کمک کرد صورت می‌گیرد.

نشریه فوربسدر دادمه نوشت: دشمنان و رقبای ما نیازی به شلیک موشک‌های برای نابودی شهرهای ما ندارند. آن‌ها در سواحل ما پهلو نمی‌گیرند بلکه در حالی‌که مایل‌ها دورتر مستقر هستند با استفاده از اینترنت حملات سایبری علیه آمریکا انجام می‌دهند.

در این گزارش همچنین آمده است: شرکت امنیتی :سینت: در سال جاری در نشستی با حضور روسای حوزه امنیتی، بانک‌ها، پیمانکاران حوزه دفاعی، کارشناسان دولتی و فرمانده‌هان بخش سایبری ارتش و آژانس امنیت ملی آمریکا در نیویورک اخیرا هشدار داد که شکافی بین کاهش خطرات امنیتی و تداوم حمله‌های هوشمند ایجاد شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار