نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نبود برنامه جامع را از دلایل عدم توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: در راستای توسعه گردشگری باید از مرحله حرف و شعار خارج و وارد مرحله عمل شد.

محمد علیپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با وجود مناظر طبیعی منحصر به‌فرد و آثار تاریخی و باستانی بحث گردشگری در ایران و به تبع در آذربایجان غربی مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی از شمال تا جنوب سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شامل دو اثر ثبت شده جهانی مجموعه تخت سلیمان و قره کلیسا و آثار متعدد تاریخی و باستانی است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

علیپور با بیان اینکه به موضوع گردشگری در استان بیشتر در ایام تعطیلات نوروزی پرداخته می‌‌‌‌‌‌شود، ادامه داد: آذربایجان غربی در ایام تابستان با توجه به دارا بودن آب و هوای مطبوع از استان‌های مستعد سفر در کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری آذربایجان غربی محسوب می‌شد که سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کرد.

علیپور با اشاره به موانع و مشکلات اصلی پیش روی توسعه صنعت گردشگری در استان، اعلام کرد: نگاه مسئولان، نبود امکانات اقامتی مناسب در شهرستان‌های استان، نبود برنامه جامع، عدم اطلاع‌رسانی درست و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، مشکلات موجود در راه‌های دسترسی و حمل و نقل از جمله موانع و مشکلات اصلی پیش روی توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، ادامه داد: در مرحله نخست باید مسئولان حوزه گردشگری و سایر برنامه‌ریزان استان برنامه جامع برای توسعه صنعت گردشگری در استان ارائه کنند و در این راستا باید از مرحله حرف و شعار خارج و وارد مرحله عمل شد.

علیپور در ادامه با اشاره به آثار طبیعی و تاریخی و متعدد ماکو از جمله باغچه جوق ماکو، عمارت کلاه فرنگی، حمام ماکو، تالاب‌های بورالان، آبگرم معدنی باش کندی، چشمه ثریا، دخمه سنگی فرهاد و...، ادامه داد: بازارچه عرضه کالای همراه منطقه آزاد تجاری ماکو نیز اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده است/س
برچسب ها: گردشگری ، ماکو ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.