پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد دولت ایران در حال بررسی معرفی "محمد نهاوندیان" رئیس دفتر رئیس جمهور به عنوان نماینده جدید خود در سازمان ملل است.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  پایگاه "بلومبرگ" روز یکشنبه برای چندمین بار مدعی شد رئیس‌جمهور ایران در حال بررسی معرفی "محمد نهاوندیان" رئیس دفتر خود، به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل است.

به ادعای دو دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل و یک دیپلمات اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود، روحانی در حال بررسی معرفی محمد نهاوندیان، 60 ساله، برای تصدی این سمت است.

پیشتر دولت آمریکا پیشتر از اعطای روادید به "حمید ابوطالبی" که برای نمایندگی ایران در سازمان ملل نامزد شده بود، خودداری کرد. واشنگتن حضور ابوطالبی در تسخیر سفارت آمریکا در سال 1385 را بهانه این اقدام خود، مطرح کرد.


در ادامه این گزارش آمده است ایران قصد دارد کرسی نمایندگی خود در سازمان ملل  پس از اتمام مذاکرات هسته‌ای در موعد مقرر پر کند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که نام نهاوندیان پیشتر هم چندین بار به عنوان نامزد احتمالی تصدی نمایندگی ایران در سازمان ملل مطرح شده بود.ولی ایران همواره این گزارش‌ها را صرفا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خوانده است.

 سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز هفته گذشته نیز این موضوع را رد کرد و گفت هنوز هیچ فرد جدیدی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، معرفی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار