ضیایی گفت: ما در بحث اعتبارات در دانشگاههای علوم پزشکی دچار نقصان جدی هستیم و این اعتبارات با توجه به افزایش تورم به صورت ثابت باقی مانده است.

سید امیرحسین ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کل سیستم آموزشی کشور با مشکلات جدی روبرو است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش هزینه از دست رفته نیست، باید مورد توجه سیاست‌گذاران قرار بگیرد.

وی افزود: اعتبارات دانشگاههای علوم پزشکی متناسب با میزان تورم افزایش پیدا نکرده است و بخش مهمی از اعتبارات صرف حقوق هیئت علمی می‌شود.

وی ادامه داد: یک اتفاق همزمانی که رخ داده این است که با کاهش اعتبارات تعداد دانشجویان افزایش پیدا کرده است و این منجر می‌شود که نتوانیم تجهیزات و فضاهای کافی تامین کنیم.

ضیایی خاطرنشان کرد: ما در بیمارستانهای آموزشی 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات کمبود داریم و برای تامین این اعتبار در بودجه سال 93 نمی‌توانیم مانور بدهیم و امیدواریم با کمک دولت و مجلس این اعتبار در بودجه سال 94 در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکترجراح منصف
۱۳:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
باسلام دولت می تواند این هزینه را از دکترهای جراح که درکلینک های خصوصی کارمی کنند وماهیانه درامد میلیاردی دارند در یافت ودرقسمت بهداشت هزینه کند.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۳
خو وقتی حقوقای کهکشانی و ملیونی میدن هیئت علمی ها دیگه چیزی تهش نمیمونه ؟؟؟ چار باید هیئت علمی حقوق های بالای 10 ملیون بگیرن ؟//چه کار شاقی انجام میدن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
بهترین کار برای رفع مشکل بودجه بیمارستانهای اموزشی گرفتن هزینه تحصیل از دانشجویان پزشکی پس از فراغت از تحصیل واشتغال بصورت اقساطه
آخرین اخبار