استاد دانشگاه آزاد کرج با بیان اینکه بخشنامه صادره دانشگاه آزاد را نمی‌توان یک موضوع تصادفی و سلیقه‌ای تلقی کرد، گفت: موضوعات اخیر در وزارت علوم به طوری طراحی شده که مشکلات کنونی، مراکز علمی کشور را در پوششی از عملکردهای سوال برانگیز پنهان می‌کند.

"حمیدرضا عزیزیان‌غروی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه انتظار‌ها از وزارت علوم در مدیریت غیرسیاسی دانشگاه‌ها برآورده نشده است، گفت: حواشی پیرامون انتصابات انجام شده در دانشگاه‌ها بیش از آنکه به تامین آرامش محیط علمی کمک کند، هیجانات کاذب، رویکردهای سیاسی خاص و جهت گیری‌هایی درباره باز تولید افکار نشان‌دار و مسئله‌دار در بدنه علمی کشور را به همراه داشته است. 

وی تصریح کرد: درست در زمانی که تقویت رویکردهای مربوط به الگوی اقتصاد مقاومتی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت بایستی دغدغه مراجع علمی کشور باشد و نگاه‌های ملی تقویت شود، فضای سیاسی‌کاری و گرایش‌های حزبی منتسب به جریان فتنه فضای ملتهبی را در دانشگاه ایجاد کرده است.

استاد دانشگاه دانشگاه آزاد کرج با اشاره به سخنان صریح مقام معظم رهبری در نشستی مشترک با اساتید و پژوهشگران دانشگاهی کشور، اظهار داشت: بیانات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب باید جدی گرفته شود. به نظر می‌رسد جریان‌های انتصابی در وزارت علوم نه تنها اعتقادی به گفتمان‌های پیشرفت بر اساس شاخص‌ها و توانمندی‌های بومی ندارند، بلکه به فضای بدبینی، یاس و ناامیدی دامن می‌زنند که این نوع عملکرد در این شرایط به نفع کشور نیست. 

مدرس و پژوهشگر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سالی که اهمیت فرهنگ در شعار سال به وضوح مطرح شده مسائل پیرامون حجاب و عفاف بویژه بخشنامه صادره دانشگاه آزاد را نمی‌توان یک موضوع تصادفی و سلیقه‌ای تلقی کرد، افزود: ایجاد جزیره‌های فرهنگی با شکل‌گیری رویکردهای خاص و احتمال تقابل جریانات دانشجویی در کشور، دانشگاه‌ها را از مسیر علمی منحرف می‌کند. موضوعات اخیر در وزارت علوم به طوری طراحی شده که مشکلات کنونی مراکز علمی کشور را در پوششی از عملکردهای سوال برانگیز پنهان می‌کند.  

عزیزیان غروی بیان داشت: هشدار بسیاری از کار‌شناسان، تحلیگران و مسئولین کشور به ادامه روند کنونی مبیّن این است که ادامه روند کنونی ضربه‌ای جبران ناپذیر به مسیر علمی و فرهنگی کشورخواهد زد.

وی تاکید کرد: نگاه ابزاری به دانشگاه‌ها در شرایط فعلی که کشور نیازمند ثبات و تلاشگری مجاهدانه در تحقق اهداف عالیه نظام است رمزگزاری‌ها برای فعالیت‌های غیرفرهنگی را آشکار می‌کند. 
 
استاد دانشگاه دانشگاه آزاد کرج با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در چند روز گذشته، گفت: در کشوری که پیگیری اهداف ملی مهم‌تر از گرایش‌های سیاسی برآمده از انتخابات است، چنین عملکردهایی تأمل برانگیز است.
 
مدرس و پژوهشگر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پیگیری نمایندگان ملت به عنوان یکی از بازوهای نظارتی نظام می‌تواند پاسخگوی دغدغه‌های مسئولان فرهنگی و علمی کشور باشد، خاطرنشان کرد: این توقع وجود دارد که مجموعه دولت به‌‌ همان اندازه که خود را به پذیرش انتقادات مشتاق نشان می‌دهد به‌‌ همان اندازه نیز مردم سالاری دینی را در کشور جدی تلقی کند.

انتهای پیام/ 
 
برچسب ها: وزیر ، علوم ، کشور ، ایران ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار