فیلم مستند "فرزند اصفهان" ساخته فرشاد اکتسابی دوشنبه، 16 تیرماه، ساعت 23 در قالب هفته فیلم این کارگردان در « شبهای مستند » پخش و سپس نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ فیلم مستند «فرزند اصفهان» ساخته فرشاد اکتسابی  دوشنبه، 16 تیرماه، ساعت 23 در قالب هفته فیلم این کارگردان در « شبهای مستند » پخش و سپس نقد و بررسی می‌شود.

این فیلم که به خاطر آن فرشاد اکتسابی موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کوتاه شده است ، سرگذشتی از زندگی «ارنست هولستر»؛ عکاس آلمانی است که در دوران ناصرالدین شاه قاجار به اصفهان آمد و برای اولین بار در تاریخ این شهر از حیات اجتماعی و بناهای تاریخی این شهر عکس های زیبایی به ثبت رساند.

ارنست هولتسر اولین کسی بود که در زمان قاجار دوربین عکاسی را به اصفهان آورد و 3 هزار عکس از اصفهان و مردم این شهر گرفت. وی البته عکاس نبود بلکه مهندس المانی بود که خط تلگراف بین ایران و عراق را به سفارش یک شرکت انگلیسی  احداث کرد.

وی  با خانم ارمنی به نام مریم حق نظر ازدواج می‌کند و در اصفهان می‌ماند. او با خودش یک دوربین عکاسی به ایران آورده بوده که  از این شهر عکس می گیرد واین عکس‌ها بعد از 100 سال کشف می شود.

این مستند – پرتره که «عبدالحمید ارجمند» آن را تهیه کرده است ، در 35 دقیقه و با صدای «ناصر طهماسب» به سفر این عکاس آلمانی به نصف جهان می پردازد.

سایر عوامل فیلم  مستند «فرزند اصفهان» عبارتند از: نویسنده: فرشاد اکتسابی، پژوهشگر: عبدالحمید ارجمند، تصویربرداران: سروش مرشدیان – بابک نعمتی، تدوین و صداگذاری: فرشاد اکتسابی، موسیقی: امید فتح الهی، گوینده متن: ناصر طهماسب و عکاس: سروش مرشدیان.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار