عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه در شبانه‌روز هزاران کامیون از قلب شهر فیروزآباد می‌گذرند، گفت: وزیر راه و شهرسازی باید در سال 93 تکلیف جاده‌های مرگ استان فارس را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نادر فریدونی نماینده فارس، فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند در جلسه علنی امروز یکشنبه 15 تیر ضمن تشکر از درایت تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: امیدوارم این تیم در رعایت حقوق ایران و صیانت از نظام جمهوری اسلامی نهایت دقت را داشته باشد.  
 
وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای وزیر چرا در احداث جاده‌های اصلی باند دوم عسلویه، کبار، فیروز‌آباد، قیر و فراشبند این همه مسامحه و بی‌توجهی صورت می‌گیرد آیا می‌دانید که فیروزآباد گلوگاه ورودی استان فارس و مرکز کشور به حوزه جنوب خلیج فارس، پارس جنوبی و عسلویه است و در شبانه‌روز هزاران کامیون از قلب شهر فیروزآباد می‌گذرند.  
 
فریدونی تأکید کرد: ورود این کامیون‌ها در این جاده‌ها خسارت جانی را به وجود آورده که تا به حال ده‌ها نفر تلفات انسانی را فراهم ساخته است.
 
عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: آیا مطلعید در یک روز نماز میت ده نفر جوان ناشی از تصادف جاده مرگ در فیروز‌آباد اقامه می‌شود اخیرا در واژگونی یک اتوبوس 5 نفر انسان بی‌گناه کشته شدند.  
 
فریدونی تصریح کرد: تا پایان پروژه احداث جاده باید بیش از 10 سال بگذرد و آیا مسیر 45 کیلومتری کبار فیروز آباد باید با تبدیل شدن به 3 قطعه و هر 3 قطعه 10 سال زمان ببرد.
 
وی تأکید کرد: درسال گذشته 3 نفر از معاونان وزیر راه از این جاده‌ها بازدید کردند اما اقدامی صورت نگرفت حق مردم این است که تا سال 93 تکلیف جاده‌های این 3 شهرستان را عملی کنید تا مردم کار شما را ببینند.  
 
وی در تذکری به وزیر نفت گفت: با توجه به مسیر پارس جنوبی و پارسیان لازم است ایشان همکاری لازم را با وزیر راه در احداث این جاده‌ها داشته باشند.
 
فریدونی در تذکری به وزیر کشاورزی و صنعت و معدن خواستار رسیدگی به خسارت چند صد میلیاردی بیکاران در چند ماه گذشته شد.
 
وی افزود: در چند ماه گذشته نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شهرستان حوزه انتخابیه بازدید کرد و کمک‌های بلاعوض وتصمیمات لازم را مدنظر قرار داد.
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: وزیر صنعت و معدن باید به تعویق انداختن بازپرداخت تسهیلات را مورد توجه قرار دهد.
 
انتهای پیام/  
 
 
 

برچسب ها: مسامحه ، کشته ، اقامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار