نماینده مردم فیروز کوه با بیان اینکه تنها 8 درصد آب ذخیره شده سد درحال احداث نمرود برای شهرستان فیروزکوه درنظر گرفته شده گفت: چرا باید بهترین زمین‌های مزروعی مرغوب روستاهای این شهرستان از بین برود و سدی ساخته شود که سهم آب آن برای استان دیگری باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم فیروزکوه، رودهن و دماوند در تذکر شفاهی خود به وزیر نیرو اظهار داشت: لازم است در بحث مدیریت آب در شهرستان فیروزکوه بحثی را مدنظر بگیریم که چرا از سد در حال احداث نمرود تنها 8 درصد آب ذخیره شده برای شهرستان فیروزکوه تعلق گرفته است.
 
وی ادامه داد: چرا باید بهترین زمین‌های مزروعی مرغوب روستاهای آنجا از بین برود و سدی ساخته شود که سهم آب آن برای استان دیگری باشد، چرا نباید حداقل 20 درصد آب این سد برای منطقه حاصلخیز فیروزکوه باشد که مشکلات و سختی‌های زیادی برای احداث این سد کشیده‌اند.
 
نمایند مردم فیروز کوه تصریح کرد: برای ساخته شدن این سد روستای زیبای سلقون زیر آب رفت و با گذشت نزدیک به 10 سال از این موضوع هنوز جانمایی برای روستای جدید صورت نگرفته است.
 
مشهدی‌عباسی در ادامه به احداث سد وادان اشاره کرد و گفت: این سد در شهرستان دماوند احداث شده ولی تکلیف مالکان زمین‌های تخریب شده هنوز مشخص نیست، لازم است از بندهای انحرافی کشاورزی موجود در فصل غیر زراعی سد جهت تأمین آب و تقویت آب شهرهای آبسرد و کیلان و روستاهای اطراف که به سرعت در حال توسعه هستند آبگیری شود.
 
وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: در سطح استان مدیریت ضعیفی نسبت به عزل و نصب‌ها وجود دارد و لازم است عزل‌های ناهماهنگ و نابه‌جا مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: موضوع ، مشکلات ، تذکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار