صدر اعظم آلمان روز یکشنبه وارد پکن شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان روز یکشنبه وارد پکن شد.

 این هفتمین سفر مرکل به چین از سال 2005 محسوب می شود. افزایش روابط اقتصادی در صدر دستور کار مرکل در این سفر قرار دارد.

مرکل صبح روز شنبه وارد شهر چنگدو در جنوب غربی چین شد و با مقامات محلی چینی دیدار و گفتگو و از یک بازار و یک کارخانه متعلق به شرکت فولکس واگن آلمان بازدید کرد. 

صدر اعظم آلمان قرار است عصر روز یکشنبه وارد پکن شود ، جایی که قرار است با "لی ککیانگ" نخست وزیر چین دیدار و گفتگو کند.

چین برای آلمان - بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا- بازاری مهم محسوب می شود. شرکت های چینی خواهان دریافت فن آوری و محصولات آلمانی از خودروهای آئودی گرفته تا لوازم لوکس خانگی هستند .

آلمان سال گذشته کالاهایی به ارزش 67 میلیارد یورو - 91 میلیارد دلار - به چین فروخت ، که پس از آمریکا دومین بازار صادراتی اش در خارج از اتحادیه اروپا محسوب می شود. واردات آلمان نیز از چین در سال گذشته به 99 میلیارد دلار رسید.

مرکل در سال 2007 به سبب دیدار با دالایی لاما رهبر معنوی تبتی ها سبب خشم مقامات چینی شد. اما انتظار می رود در سفر اخیر مرکل به چین هر گونه بحث در زمینه حقوق بشر در پشت درهای بسته انجام شود . 

 رسانه های چینی گزارش دادند:" عادلانه است اگر بگوییم روابط چین و‌آلمان در بهترین شرایط خود در طول تاریخ قرار دارد. "

پیش بینی می شود صدر اعظم آلمان روز دوشنبه با لی ککیانک نخست وزیر چین کنفرانس خبری مشترک برگزار  و قبل از دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در کمیسیون تجاری و اقتصادی چین و آلمان شرکت کند.

مرکل روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تسینگ هوآ - قبل از بازگشت به برلین - سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرکل ، ورود ، چین ، المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار