یک روانشناس گفت: عدم یکپارچگی در خانواده و همچنین پرنشدن خلاءهای فرزندان در محیط خانوادگی از اصلی ترین دلایل بد حجابی است.


مصطفی فروتن، محقق علوم رفتاری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان  اینکه بی حجابی،‌ نوعی آسیب اجتماعی است گفت: برخی بی حجابی را نوعی اعتراض سیاسی اجتماعی و خانوادگی می دانند و برای گره گشایی عقده‌های روانی خود به بد حجابی رو می آورند.

وی ادامه داد: عدم یکپارچگی بین خانواده‌ها خصوصاً خانواده‌هایی که دچار طلاق عاطفی هستند فرزندان برای رهایی از تشنجات ذهنی، خود را اینگونه مطرح می کنند.

فروتن با تأکید بر نقش خانواده اظهار کرد: وقتی یک خانم توجهات و محبت‌های لازم را از خانواده دریافت کند دیگر نیازی برای جلب توجه در خارج از خانه و خانواده ندارد.

این روانشناسی افزود: این افراد در خانواده خلاءهایشان پرنمی شود و برای اشباع خود به خارج از خانه پناه می برند.
فروتن پس از نقش خانواده، نقش رسانه ها و الگوهای رسانه‌ای را پررنگ دانست و گفت: به دلیل عدم وجود الگوی مناسب رفتاری در کشور، جوانها از اشخاص رسانه‌ای ، به خصوص رسانه‌های خارجی الگو گیری می کنند که این افراد اکثراً از نظر حجاب و رفتار مورد تأیید کشور اسلامی ما نمی‌باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حجاب درست مبتنی بر انتخاب آگاهانه است اذعان داشت: همانطور که برای اشیا ارزش قائل هستیم و حتی برای آنها از گاو صندوق استفاده می کنیم باید با حفظ حجاب برای بدن خود نیز ارزش قائل شویم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رسانه ، خانواده ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار