رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی با توجه به اهمیت و جایگاه آن یک الزام و ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛‌ عدیل سروی دیروز در جلسه کارگروه پدافند غیر عامل در اردبیل اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه بخش کشاورزی در تولید و امنیت غذایی کشور، این بخش همواره مورد تهدید عوامل طبیعی بوده و تنوع زیستی در این بخش یکی از مهمترین اولویت‌های پدافند غیر عامل است.

وی گفت: از طرف دیگر با توجه به سابقه بروز خطرات و بحران‌های عمومی و طبیعی همت و فعالیت ویژه‌ای برای ایجاد و استقرار برنامه آمادگی سازمان در برابر تهدیدات و بحران‌ها در این بخش بیش از پیش ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: برای رسیدن به کاهش آسیب‌پذیری و ارتقا پایداری در برابر مخاطرات و کاهش تبعات ناشی از آنها بایستی به صورت استراتژیک از فرآیند کارساز پدافند غیر عامل عملاً استفاده کرد.

سروی تصریح کرد: راهبرد پدافند غیر عامل یک استراتژی غیرمسلحانه در مقابل تهدیدات و آسیب‌های بیرونی است و عرصه کشاورزی با توجه به نوع و ماهیت کار نه تنها نسبت به صنعت و سایر رشته‌ها دارای کمترین وابستگی و پایین‌ترین میزان آسیب‌پذیری در برابر تحولات جهانی است بلکه نوعی ضمانت برای حفظ ثبات و تداوم مقاومت در بحران‌ها نیز محسوب می‌شود.

وی گفت: بررسی میزان آمادگی سازمان و ارزیابی عملکرد و واکنش مناسب در برابر وضعیت‌های اضطراری به خصوص در بحران‌هایی که با چرخه غذایی ارتباط دارند، اهمیت ویژه‌‌ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه افزود: پدافند غیر عامل برای ایجاد آمادگی در حوزه کشاورزی برای زمان‌های قبل، حین و پس از بحران، شناسایی موانع و مشکلات، ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و چگونگی تعامل و شناسایی اطلاعات خاص مورد نیاز در این زمینه از اهم معیارهایی هستند که باید سنجیده شوند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، پدافند ، غیرعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.