روزنامه آمریکایی نیویورک‌پست در گزارشی مدعی شد که مأمورین مخفی وزارت امنیت داخلی آمریکا یک تاجر ایرانی را طبق ادعای آن‌ها در زمینه تهیه فناوری‌های نظامی با ایران همکاری می‌کرده است را بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "نیویورک پست" در گزارشی اعلام کرد نیروهای مخفی وزارت امنیت داخلی آمریکا یک تاجر ایرانی به نام "امیر اردبیلی" را که به ادعای این روزنامه در زمینه تهیه فناوری های نظامی فعال بود، در عملیاتی بازداشت کرده‌اند.

بر طبق این گزارش، اردبیلی برای تهیه لیستی از تجهیزات نظامی، با شرکت بین المللی صلیب و با افرادی به نام "داریوش"، کارگزار تجارت اسلحه در اروپای شرقی و "پاتریک لینچ"، تاجر آمریکایی تسلیحات نظامی، ارتباط برقرار کرده بود.

این گزارش در ادامه مدعی شده : "دولت ایران مشتری اصلی اردبیلی بودها است. لیستی که اردبیلی در اختیار داشته است شامل جزئیاتی کامل از همه عوامل و دست اندرکاران تهیه تکنولوژی نظامی ساخته شده در آمریکا برای ایران و ایمن سازی آن ها جهت استفاده، است و در این خصوص می‌توان شرکت‌های پیشرو در ایران و شرکت های آمریکایی مرتبط با آن‌ها را نام برد.

در ادامه این گزارش امده است که اردبیلی به شرکای خود گفته است که 50 مشتری به آن‌ها به نوعی با دولت ایران در ارتباط هستند و 90 درصد سفارشات آن‌ها در ایالات متحده تولید می شود.

این گزارش همچنین مدعی شده داریوش و لینچ، مامورلان مخفی دولت آمریکا بوده‌اند و این دو تن موفق شدند با جلب اعتماد اردبیلی، وی را که واسطه تهیه فناوری‌هایی پیچیده نظامی برای ایران بوده است دستگیر کنند. چنین تسلیحاتی تاکنون در مواضع و جبهه‌های مختلف علیه نیروهای نظامی آمریکا در ورای مرزها مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: "شرکت صلیب بین المللی در ظاهر شرکتی کوچک و خصوصی است که بنا به اطلاعات گوگل در زمینه تکنولوژی دفاعی و امنیتی مشغول به کار است. اما در واقع شرکت صلیب پوشش دهنده عملیات فردی با محوریت شخصی به نام "پاتریک لینچ" وبه ماموریت از جانب وزارت امنیت ملی دولت ایالات متحده می‌باشد."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار