مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سهم صنایع دستی باید در چرخه اقتصادی و تولید اشتغال و ثروت استان افزایش یابد.

 حسینی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران اراک ،گفت: استان مرکزی ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه صنایع دستی دارد که برای بالفعل رساندن این ظرفیت ها تدابیر لازم اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: سیاست های اداره کل فضا سازی فرهنگی و تقویت زیرساختهای تولید صنایع دستی است و در این عرصه مخاطب شناسی و کیفیت تولید محصولات محور اصلی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان مرکزی گفت: صنایع دستی با سرمایه اندک توان اشتغالزایی و ایجاد درآمد مناسب را دارد و توسعه هدفمند کارگاه های مصنوعات دستی ظرفیتی است که در سالهای قبل از آن غفلت شده است.
وی بیان کرد: توسعه صنایع دستی یکی از راهکارهای مهم در برون رفت از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت است و مدیریت ارشد استان نیز بر احیا و باروری ظرفیت های این حوزه تاکید داشته و ترویج مشاغل خانگی کوچک را راهی مهم در حل معضل اشتغال استان و تولید ثروت می دانند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: دو هزار و 320 هنرمند صنایع دستی این استان زیر پوشش خدمات بیمه قرار گرفته اند.
وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده بیش از هفت هزار و 920 نفر در رشته های مختلف صنایع دستی استان مرکزی فعالیت دارند./س


برچسب ها: سهم ، صنایع ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.