بنابر یک نظر سنجی اکثریت امریکایی‌ها ضمن مخالفت کلی با جنگ عراق، "جرج دابلیو بوش" رئیس جمهور پیشین امریکا را مسئول موج اخیر خشونت‌ها در این کشور خاورمیانه دانسته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بنابر یک نظر سنجی جدید، اکثریت آمریکایی‌ها ضمن مخالفت کلی با جنگ عراق، جرج دابلیو بوش رئیس جمهور پیشین امریکا را مسئول موج اخیر خشونت‌ها در این کشور خاورمیانه دانسته‌اند.

براساس تحقیق موسسه نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک (Quinnipiac) که نتایج آن روز پنجشنبه (۱۲ تیر، ۳ ژوئیه) منتشر شد، ۵۱ درصد از پرسش شوندگان بوش را عامل ناآرامی‌های فعلی در عراق دانستند و فقط ۲۷ درصد "باراک اوباما" رئیس جمهور فعلی را در این زمینه مقصر دانستند.

"تیم مالوی"، معاون رئیس بخش نظرسنجی این دانشگاه، گفت: "یک نفر از هر دو امریکایی شرکت کننده در این نظر سنجی بر این باور است که جنگ عراق اشتباه بود و اکثریت می‌گویند جرج دابلیو بوش در این زمینه مقصر است اما باراک اوباما رئیس جمهور امریکا نیز به دلیل نحوه مدیریت دو درگیری که به میراث برده است، نمرات بالایی کسب نکرده است."

بر اساس نتایج این نظرسنجی ۶۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند تهاجم نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی اقدامی اشتباه بوده است و ۵۸ درصد از رای دهندگان تصمیم اوباما به خارج کردن نیروهای امریکایی از این کشور را تصمیمی درست ارزیابی می کنند.

علاوه بر این ۵۵ درصد با شیوه‌ای که اوباما در برخورد با خونریزی از سوی تروریست‌های تکفیری در عراق در پیش گرفته است مخالفند، این درحالی است که ۵۶ درصد مشارکت امریکا در جنگ در عراق را با منافع ملی امریکا مغایر می‌دانند.

عراق در حال حاضر شاهد موجی از خشونت است. خشونت‌ها در عراق در ماه گذشته پس از آن شدت یافت که گروه تروریستی به اصطلاح "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) کنترل بخش‌های وسیعی از عراق از جمله چند شهر را در اختیار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار