با تصویب نمایندگان دولت مکلف شد، تمامی روستاییان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه مربوطه هستند در صورت تقاضا بازنشسته کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز با تصویب ماده واحده طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می‌کنند، موافقت کردند.  

براین اساس دولت مکلف شد کلیه روستاییان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر هستند در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به مدت 9 سال بازنشست کرده و متناسب با آن حقوق بازنشستگی به آنان پرداخت کند.  
 
تبصره 1: در صورتی که افراد مزبور کمتر از 9 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند می‌توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات به صورت یکجا و کامل سهم خود و سهم دولت را به قیمت روز پرداخت و بازنشسته شوند.  
 
تبصره 2: شرط سنی برای بیمه گذاران زیر سن بازنشستگی به 50 سال تغییر یافت.  
 
تبصره 3: فرزندان و همسران بیمه شده متوفی که زیر 9 سال سابقه دارد با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه تا 9 سال به نرخ سال جاری از مستمری و امتیازات بازنشستگی برخوردار می‌شود.  
 
تبصره 4: حقوق افراد بازنشسته از محل منابع صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تامین می‌شود.  
 
وکلای ملت با 178 رای موافق، 14 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن با تصویب این ماده واحده موافقت کردند.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: روستا ، عشایر ، بازنشسته ، مجلس ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار