وزیر دارایی پاکستان گفت: عمیقا خواهان گسترش همکاریهای تجاری با ایران در چارچوب تحریم‌های سازمان ملل هستیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه دیلی تایمز، سناتور "اسحاق دار" وزیر دارایی پاکستان در نشست بررسی  روابط تجاری ایران و پاکستان در چارچوب تحریم های سازمان ملل متحد  گفت: باید اقدامات عملی برای گسترش تجارت کالایی با ایران از راه ایجاد گذرگاههای مرزی بین دو کشور صورت گیرد. 

وی افزود:در جریان سفر اخیر نواز شریف نخست وزیر کشورمان به ایران دو طرف متعهد شده اند تا در چارچوب تحریم های سازمان ملل متحد، تجارت و همکاری های دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ادامه یافته و در این مسیر تجارت کالا و افزایش صادرات آن پیگیری شود.

دار در ادامه گفت:ایران و پاکستان باید زمینه ایجاد اعتماد متقابل، رفع موانع افزایش تجارت دوجانبه درباره مبادلات کالا و نزدیک شدن همکاری دو کشور و ترویج تماس ساکنان مرزهای دو کشور را فراهم آورند.

در ادامه این مطلب می خوانیم: مذاکرات اخیر میان ایران و کشورهای غربی، حل و فصل بسیاری از مسائل را با پیشرفت قابل توجهی همراه کرده است و این تغییر وضعیت سبب ایجاد یک رویکرد مشترک برای بر طرف کردن مشکلات مرتبط  به تعاملات تجاری میان  دو کشور پاکستان و ایران شده است.

گفتنی است: اجلاس آتی کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و پاکستان تا سه ماه آینده برگزار خواهد شد و دو کشور باید قبل از این اجلاس موانع موجود بر سر راه همکاری های تجاری  بین دو کشور را برطرف کنند.قرار است ایران و پاکستان در این نشست دستور کار جدید تقویت روابط اقتصادی و تجاری را بررسی و شرایط عملی شدن آنها را فراهم کنند.قرار است دامنه همکاریهای دوجانبه ایران و پاکستان در بخش های مختلف به ویژه انرژی، تجارت و اقتصادی گسترش پیدا کند.
صندوق بین المللی پول در آمار پیشین خود درباره وضعیت تجارت ایران و شرکای اصلی آن اعلام کرد که پاکستان یازدهمین شریک تجاری ایران است.صاحبان اقتصاد و نیز جامعه تجاری پاکستان خواهان ارتقای وضعیت توافقنامه تجاری  با ایران  هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار