دو فلسطینی در حملات هوایی جدید رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری اعلام کرد:در حملات هوایی جدید اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه دو نفر زخمی شدند.

در همین حال خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد، شاهدان و پزشکان اعلام کردند هواپیماهای جنگی اسرائیل از بعد از ظهر شنبه تا به امروز 10 حمله هوایی را علیه اهدافی در جنوب نوار غزه انجام دادند.

این حملات هوایی در واکنش به شلیک راکت از نوار غزه به اسرائیل انجام شد. تاکنون گزارشی در خصوص زخمی شدن افراد در این حملات منتشر نشده است.

به گفته شاهدان، هواپیماهای جنگی اسرائیل بر فراز جنوب نوار غزه پرواز کردند و چند حمله هوایی پی در پی را علیه اهدافی در شهر رفح در جنوب نوار غزه و یک روستا انجام دادند.

پزشکان گفتند در پی وقوع انفجارها در جنوب نوار غزه، آمبولانس ها و گروه های امداد و نجات فورا به محل حمله اعزام شدند، با این حال، گزارشی در خصوص زخمی شدن افراد وجود ندارد.

مقامات امنیتی در غزه گفتند موشک های هوا به زمین اسرائیل مناطقی را هدف قرار داد که مبارزان فلسطینی برای حملات راکتی به اسرائیل استفاده می کنند.

این حملات هوایی اندکی پس از آن روی داد که مبارزان در نوار غزه بعد از ظهر شنبه چند راکت را به مناطقی در جنوب اسرائیل شلیک کردند.

رسانه های اسرائیل اعلام کردند دست‌کم یک اسرائیلی بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار یک راکت زخمی شد.

در بحبوحه گزارش های ضد و نقیض در خصوص تلاش مصر برای میانجیگری به منظور آرام کردن اوضاع، تنش بین اسرائیل و مبارزان غزه روز شنبه رو به افزایش بود.

"سامی ابو زهر"ی سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در نوار غزه، در بیانیه ای مطبوعاتی این موضوع را که مذاکرات یا تماس هایی به منظور دستیابی به آتش بس با اسرائیل وجود دارد، تکذیب کرد و افزود :" این گزارش ها نادرست است".

ابو زهری گفت ادامه یافتن حملات اسرائیل به نوار غزه مطمئنا به انفجار اوضاع منجر خواهد شد.
وی افزود :" مبارزان غزه برای هر گونه رویارویی آتی با اشغالگران (اسرائیل) آماده هستند ".

با این حال، این سخنگو خاطر نشان کرد تماس هایی وجود دارد و این که حماس با تعدادی از طرف ها و نه "یک طرف"، با اشاره به مصر، به منظور جلوگیری از حمله گسترده اسرائیل به مردم فلسطین در تماس است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار