طالبی حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها از جمله کولین است، و بتا کاروتن موجود در آن از بدن در مقابل بیماری ها محافظت می کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، یک فنجان خربزه (حدود 156 گرم) حاوی 53 کالری، 0.3 گرم چربی، 13 گرم کربوهیدرات کل، 12 گرم قند، 1.4 گرم فیبر، 1.3 گرم پروتئین، 106٪ مقدار مورد نیاز روزانه به ویتامین 95 ٪ ویتامین C، 1٪ کلسیم و 2 درصد از نیازهای آهن است.یک فنجان طالبی برای ویتامین K، نیاسین، ویتامین B-فولات، پتاسیم و منیزیم فراهم می کند.

 بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مثل طالبی کاهش خطر ابتلا به چاقی، مرگ و میر کلی، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 آنتی اکسیدان موجود در طالبی در فیلتر کردن اشعه های نور مضر آبی نقش محافظتی در سلامت چشم بازی می کند.
 
افرادی که میزان بالایی از برخی مواد مغذی مصرف می کنند کمتر به آسم دچار می شوند.یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن، موجود در میوه جات زرد و نارنجی مثل طالبی، کدو تنبل، هویج و سبزی های برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ است. ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی مهم است که  در برابر آسم محافظتمی کند و به وفور در طالبی همچنین مرکبات و میوه های گرمسیری یافت می شود.

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و کولین در طالبی سلامت قلب پشتیبانی می کند. مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم می تواند کمک به کاهش فشار خون کند.

مصرف پتاسیم بالا نیز با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی، حفظ تراکم استخوان و کاهش تشکیل سنگ کلیه همراه است.

رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن از غذاهای گیاهی مانند طالبی ممکن است نقش حفاظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشد، با توجه به مطالعه انجام شده توسط دانشگاه هاروارد نشان داده شده است که طالبی با سرطان روده بزرگ ارتباط مستقیمی دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: طالبی ، بتاکارون ، مغذی ، مفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار