ایران استراتژی ظریف و قابل تحسینی را برای حمایت از همنوعان شیعه خود در عراق و در مقابله با تروریست های تکفیری ـ بعثی اتخاذ کرده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال ؛ این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم "بیل اسپیندل "‌ منتشر کرد و نوشت : جمهوری اسلامی بدنبال استراتژی طریف و قدرتمندی است که در عراق برای حمایت از هم مذهبان خود در برابر تروریست های تکفیری _ بعثی از آن استفاده نماید . این استراتژی از منظر ایران باید بدون تشدید تنش ها و فاقد فاکتورهای ایجاد کننده یک جنگ آشکار فرقه ای در این کشور باشد . 

برای دومین هفته متوالی , قشر روحانیت در ایران که تاثیرگذاری فراوانی دارند و به رهبری آیت الله خامنه ای فعالیت می کنند در خطبه های نماز جمعه اقدامات خشونت آمیز و جنایت بار تروریست های تکفیری و بعثی در عراق که مدعی پیروی از مذهب سنی هستند , محکوم می کنند . سخنان این روحانیون بعنوان تقویت روحی و افزایش حس اعتماد به نفس در وجود هر شیعه در سراسر ایران و حتی دیگر کشورهای مسلمان شیعی به شمار می آید . 

وال استریت ِورنال همچنین نوشت : آیت الله محمد سعیدی , امام جماعت قم اصلی ترین مرکز مذهبی در ایران در سخنان هفته گذشته خود در نماز جمعه اعلام نمود : چنانچه عراقی ها از ما درخواست کمک کنند ما از هیچ کمکی برای انها دریغ نخواهیم کرد . مقامات ایرانی همچنین بارها از اقدامات خشونت آمیز مجموعه ای از دشمنان خارجی عراق از عربستان سعودی گرفته تا رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت انتقاد می کنند . 

نکته حائز اهمیت دیگر این است که جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به گسترش تروریسم مورد حمایت غرب و هم پیمانانش به کل منطقه به آنان هشدار داده بود . تهران همچنین طرح هایی برای مراقبت از جان شیعیان عراقی و نیز محافظت از اماکن مقدس در این کشور به دولت بغداد  ارائه داده است .



انتهای پیام /
برچسب ها: ظریف ، ایران ، عراق ، قدرت ، توان ، بغداد ، دولت ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۳
شيعه وسني فرقي ندارد جان همه مسلمانان عراق به غير ار تكفيري هاي كافر براي ايران مهم وعزيز استوغرب بداند دامن اين بحران كشورهاي خودشان را هم خواهد گرفت آه وناله مادران فرزند ازدست داده دنيا را هم مي تواند ويران كند
آخرین اخبار