برخی منابع آگاه فاش کردند تلاش نافرجام یک گروه از افراد مسلح وابسته به شبکه القاعده برای حمله به یکی از مقرهای امنیتی در جنوب عربستان با هدف فراری دادن چند زن مرتبط با القاعده بود که به تازگی در زندان امنیت سیاسی عربستان حبس شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، برخی منابع آگاه فاش کردند تلاش نافرجام یک گروه از  افراد مسلح وابسته به شبکه القاعده برای حمله به یکی از مقرهای امنیتی در استان شروره در جنوب عربستان با هدف فراری دادن چند زن مرتبط با شبکه القاعده بود که به تازگی در زندان امنیت سیاسی عربستان حبس شده‌اند.

این منابع به روزنامه الحیات چاپ لندن گفتند گروه شش نفره عاملان این حمله با توجه به حضور مردم و برخی نیروهای امنیتی در  نماز جمعه کوشیدند به هدف خود برسند.

به گفته این منابع ، عاملان این حمله احتمال داده بودند در گذرگاه مرزی با یمن یا در داخل استان شروره واقع در جنوب عربستان پیگیری امنیتی صورت نگیرد در نیتجه به درگیری  متقابل منجر شد که طی آن یکی از نیروهای امنیتی در بخش مرزبانی و سه فرد تحت تعقیب کشته شدند و یک فرد تحت تعقیب نیز دستگیر شد و جستجو برای یافتن بقیه افراد مسلح ادامه دارد.

شماری از ناظران ارتباط  این گروه تروریستی وابسته به القاعده را با شبکه دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) بعید دانستند اگرچه داعش از آنچه عاملان این عملیات انجام  دادند تمجید کرد به خصوص آنکه هدف القاعده و داعش و منافع آنان در بسیاری از مواضع و رخدادها به یکدیگر نزدیک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار