معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور 7 درصد مراکز اقامتی و پذیرایی را دارا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ قادر تقی‌زاده امروز در جریان بررسی مشکلات مراکز اقامتی و گردشگری سرعین اظهار داشت: استان اردبیل در رده سوم کشوری از نظر تعدد مراکز اقامتی است که بعد از مشهد مقدس و تهران در ردیف بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت 214 مرکز اقامتی در استان گفت: بر اساس آخرین آمار 28 هتل، 81 هتل آپارتمان و 100 مهمانپذیر با سه کمپینگ و دو پانسیون در استان اردبیل فعال هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع این مراکز دارای 12 هزار و 89 تخت هستند، افزود: از این تعداد 2 هزار و 143 تخت مربوط به هتل‌ها، 4 هزار و 987 تخت مربوط به هتل آپارتمان‌ها و 4 هزار و 649 تخت مربوط به مهمانپذیرها بوده و 310 تخت نیز مربوط به سایر مراکز اقامتی است.

تقی‌زاده بیان کرد: استان اردبیل از نظر تعداد مراکز اقامتی بعد از استان‌های خراسان رضوی و تهران در رده سوم کشوری قرار دارد و از نظر تعداد تخت نیز بعد از استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، مازندران و گیلان در رده ششم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه 3 درصد هتل‌ها، 14 درصد هتل آپارتمان‌ها و 8 درصد مهمانپذیرهای کشور در استان اردبیل قرار دارد، تصریح کرد: استان اردبیل 7 درصد مراکز اقامتی و 6 درصد تخت مراکز مذکور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، مراکز ، اقامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.