فرماندار شهرستان دماوند گفت: متاسفانه سرانه فضاهای آموزشی بخش رودهن با جمعیت رو به رشد این شهر متناسب نیست که باید درجهت حل این معضل تلاش کرد.

ناصر محمودی فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: موقعیت و پتانسیل رودهن و نزدیکی به پایتخت و همچنین موقعیت فرهنگی و علمی این شهر در سطح استان تهران موجب شده تا درصد زیادی از سرریز جمعیت تهران به این شهر باشد واین مساله علاوه بر رشد منطقه موجب مشکلاتی نیز خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: متاسفانه منطقه رودهن از بحران شدیدی در خصوص کمبود فضا های آموزشی رنج می برد که می بایست با پیگیری مسئولان و جلسات مختلف در سطح استان این مشکل مطرح و نسبت به رفع آن توسط دولت و همچنین خیرین مدرسه ساز اقدام نمود.

محمودی فرد ادامه داد: متاسفانه ساخت و ساز های غیر مجاز نیز از دیگر مشکلات منطقه به شمار می رود که این مساله هم می تواند موجب ایجاد اثرات منفی در منطقه و حتی شهرستان باشد.

وی افزود: با احداث شهرک ها و مجتمع های مسکونی بزرگ باید سرانه آموزشی آن نیز در نظر گرفته شود تا امروز با چنین مشکل بزرگی روبرو نشویم.

محمودی فرد در پایان نیز خواستار همکاری اداره کل نوسازی مدارس شهرستان های استان تهران و همچنین خیرین شد و گفت: کمیته ایی جهت ساماندهی پروژه های آموزشی نیمه کاره رودهن تشکیل شود تا با برنامه ریزی درست و دقیق بتوان مشکلات را حل کرد.

شایان ذکر است شهر رودهن دارای 58 فضای آموزشی است و به 24 مدرسه دیگر نیاز دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.