عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: جای تأسف است که در دولت اعتدال رویه سیاسی‌کاری در وزارت علوم غلیظ‌تر و تند‌تر شده و در واقع این امر نقیض شعارهای دولت تدبیر و امید است.

"سعید زیباکلام" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه عملکرد وزیرعلوم سیاسی، است، گفت: متاسفانه وزیر علوم در فعالیت‌هایی که تاکنون صورت داده بیشتر سیاسی و جناحی عمل کرده و کمتر تصمیمی به مصلحت دانشگاه اتخاذ شده است. 

وی تصریح کرد: نباید انتصاب‌ها در محیط دانشگاه تابع احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی باشد، این کاملا روشن است که کارهای صورت گرفته خطی‌ و سیاسی بوده و این امر می‌تواند آسیب جدی به استقلال دانشگاه‌ها بزند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه می‌بایست در انتصابات دانشگاه‌ها استقلال مد نظر قرار بگیرد، اظهار داشت: نباید در تصمیم گیری‌ها برای محیط دانشگاه حزبی و جناحی عمل کنیم.

وی داشتن سوابق نیکو در کارنامه روسای دانشگاه‌ها را عامل مهمی برای انتصابات برشمرد و ادامه داد: اساتید و مسئولانی را که برای ریاست برمی‌گزینیم می‌بایست دارای کارنامه درخشان از کارهای آکادمیک بوده و به نفع گروه و جناح‌ها وارد عمل نشوند.

 زیبا کلام با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها باید از امکاناتی که در اختیار دارند برای پیشبرد اهداف دانشگاه‌ها استفاده کنند، اظهارداشت: متاسفانه خلاف این امر از دهه‌های قبل در کشورمان رایج بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با ابراز تاسف برای دولت اعتدال، گفت: جای تأسف است که در دولت اعتدال رویه سیاسی‌کاری در وزارت علوم و دانشگاه‌ها غلیظ‌تر و تند‌تر شده و در واقع این امر نقیض شعارهای دولت تدبیر و امید است.

زیبا کلام با بیان اینکه وزیر علوم مستقل از دولت نیست، اظهار داشت: اگر وزیری سیاستی را اتخاذ می‌کند، به طور حتم سیاستش مورد تایید دولت و و دیگر اعضای کابینه است، چرا که یک عضو کابینه هرگز نمی‌تواند ساز مخالف مجموعه دولت بزند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای سیاسی صورت گرفته از سوی وزارت علوم مورد تائید دولت است، خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت رفتار فرجی‌دانا باید از سوی کابینه اصلاح و جلوی آن گرفته می‌شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: رهبر ، ایران ، استیضاح ، فرجی ، دانا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار