مدیرکل استاندارد استان زنجان از کالیبره کردن 48 باسکول در زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،داود کارگرزاده اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان زنجان در راستای استانداردسازی کالاها اقدامات بسیاری را طول سال انجام می‌دهد که کالیبره کردن لوازم از جمله این اقدامات است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: امسال 48 باسکول در استان کالیبره شده است و کالیبره سازی این تعداد باسکول سه مورد مردودی داشت.

این مسئول همچنین از کالیبره‌سازی سایر وسایل سنجش نیز در استان خبر داد و گفت: از 912 وسیله کالیبره شده در استان 906 مورد قبول واقع شده و شش مورد نیز رد شده است.

کارگرزاده در ادامه همچنین با اشاره به همکاری آزمایشگاه‌های همکار با اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: قبلا 45 آزمایشگاه با این اداره کل همکاری داشتند که پروانه همکاری چهار باب از این آزمایشگاه‌ها ابطال شده است.

وی در ادامه گزارشی از تعداد تذکرات داده شده به کارخانجات فعال در استان نیز ارائه کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال 43 مورد تذکر به این واحدها داده شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: در مدت اعلام شده 79 مورد اخطار نیز به کارخانجات داده شده است و طی این مدت 31 واحد نیز توقیف شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل به مناسبت ماه رمضان و استاندارد سازی کالاهای قابل عرضه در استان اظهار داشت: طی این مدت کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

کارگرزاده با اشاره به اینکه کالاها بر اساس کد و شناسه‌ای که دارند، مورد نظارت و ارزیابی از نظر استاندارد بودن قرار می‌گیرند، بیان کرد: در صورتی که کالایی مغایر استانداردهای لازم باشد، با متخلفان که مشمول کارخانه تولید کننده آن است، برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح کارشناسان اداره کل استاندارد به عنوان خریدار وارد بازار شده و پس از نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم به شناسایی کالای غیراستاندارد می‌پردازند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه از اجرای طرح طاها نیز خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح طاها استانداردسازی کالاهای تولیدی است.

این مسئول تصریح کرد: انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری و کنترل کالاهای مشمول استانداردهای اجباری از دیگر اهداف اجرای طرح طاها است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.