رئیس کمیته فوتسال گفت: کمیته فوتسال عذر لک را از تیم ملی نخواست، این مربی به خواسته خود از تیم جداشد. شخصیت بالای لک در حدی است که سوءاستفاده از موقعیت در خور آن نیست.

سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: در مذاکراتی که با ناظم‌الشریعه داشتیم به وی اجازه حضور همزمان در تیم ملی و تیم شرکت حفاری داده شد اما این تصمیم به دلیل عدم مغایرت برنامه‌های تیم ملی با باشگاه‌ها و همچنین به تعویق افتادن تاریخ آغاز لیگ بود زیرا همیشه خواهان حضور مربیان داخلی در کنار خسوس بودیم تا بتوانیم سطح فنی فوتسال کشورمان را ارتقا دهیم تا هماهنگی فوتسال ملی و باشگاهی افزایش یابد. پذیرش شرایط ناظم‌الشریعه و صدور اجازه وی برای حضور در تیم باشگاهی به منظور زیر سوال بردن لک که بیش از این به دلیل حضور در تیم باشگاهی نتوانست فعالیتش را در کادر فنی تیم ملی ادامه دهد نیست.

وی افزود: جدایی از تیم ملی طبق تصمیم لک بود وگرنه هیچ مانعی برای فعالیتش وجود نداشت از سوی دیگر شرایط سال گذشته با حال متفاوت بود زیرا این مربی با پیوستن به گیتی پسند باید این تیم را برای حضوری قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌کرد که همین امر شرایط را دشوار کرد. لک برای جداییش از تیم ملی کوچکترین صحبتی با ما نکرد و معتقدم طاهری مدیر عامل گیتی پسند بود که به حضور سرمربی باشگاهی در تیم ملی رضایت نداد. لک یکی از مربیان جوان و با شخصیت و فنی فوتسال کشورمان است به طور حتم فعالیتش در تیم ملی به نفع فوتسال بوده است اگر مربی از این پست فاصله گرفت تحت اجبار کمیته فوتسال و کادر فنی نبوده است.

افتخاری در پاسخ به این سوال که جبهه‌گیری برخی رسانه‌ها و همچنین اعتراض یک تیم لیگ برتری باعث جدایی لک شده است یا نه؟، تصریح کرد: با وجود اینکه جبهه‌گیری سال گذشته برخی افراد برابر وی را نمی‌توان انکار کرد اما به صراحت اعلام می‌کنم که لک را به دلیل این حواشی از دست ندادم. شخصیت وی به گونه‌ای است که حتی اگر فرصت داشته باشد از موقعیتی که در دست دارد سوء استفاده نمی‌کند با وجود اینکه من مذاکرات مربی تیم ملی با بازیکنان را برای جذب در باشگاه مورد نظر خلاف قوانین نمی‌دانم به خصوص در صورتیکه این مربی باید در جام باشگاه‌ها حضور داشته باشد و نماینده شایسته کشورمان در آسیا باشد. از طرفی متاسفانه مدیران باشگاه‌های ما بر این تفکرند که اگر قادر به جذب بازیکن نباشد حتما مربی سنگ اندازی کرده غافل از اینکه بازیکن بهترین پیشنهاد را از لحاظ مادی و شرایط می‌پذیرد و این امر هیچ ارتباطی به سوءاستفاده اشخاص ندارد و به همین دلیل تمام موارد گفته شده را در مورد لک تکذیب می‌کنم ولی با شخصیت شناخته شده‌اش قادر به انجام چنین کارهایی نیست.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص مدت حضور ناظم‌الشریعه در کادر فنی تیم ملی اظهار داشت: حضور کمک‌های خسوس در تیم ملی زمان مشخص ندارد کسانی‌که در مرحله اول مورد تایید این مربی باشند در کنار وی به فعالیت می‌پردازند اما تشخیص اینکه کدام مربی در کدام پایه و برای چه مدت فعالیت کند با خسوس است ممکن است در این تورنمنت ناظم الشریعه مورد تایید خسوس باشد و در رقابت‌های بعدی دیگر نفرات نیاز این مربی را جوابگو باشند به همین دلیل در مورد مدت حضور ناظم‌الشریعه نمی‌توانم به طورحتمی صحبتی کنم.

افتخاری در مورد رقابت ایران با برزیل در امارات بیان داشت: تمایل بسیاری برای حضور در این رقابت‌ها داریم به خصوص اینکه ما فقط با برزیل رقابت نمی‌کنیم و فرصت رویارویی با امارات و مصر را نیز خواهیم داشت اما متاسفانه رقابت با برزیل مصادف با شب‌های قدر شده به همین دلیل درخواست داده‌ایم تا در موافقت فدراسیون برزیل این رقابت‌ها چند روز عقب بیفتد و تاکنون نیز منتظر پاسخی که به این پیشنهاد داده می‌شود هستیم. این رقابت‌ها نیز همانند تورنمنتی 4تیمی برگزار می‌شود و در جواب کسانیکه به دنبال منفعت امارات در مورد برگزاری این رقابت‌ها بودند باید بگویم که در امارات شرکت‌هایی وجود دارند که برای تبلیغ و همچنین پیشرفت ورزش این کشور دست به چنین اقداماتی می‌زنند فدراسیون اماران نیز که اهداف آنها را به نفع فوتسال کشورش دانسته از این اقدام حمایت کرده تا این رقابت‌ها برگزار شود.

*گیتی پسند و ماهان تندیس باشگاه‌های حاضر در تورنمنت اروپایی و آسیایی خواهند بود

رئیس کمیته فوتسال درخصوص نورنمتی که مشکل از تیم‌های آسیایی و اروپایی است خاطرنشان کرد: قرار است تورنمنتی با شرکت تیم‌های اروپایی و آسیایی برگزار شود اما تاریخ آغاز آن و همچنین شرکت کننده‌های حتمی آن مشخص نشده‌اند تاکنون می‌دانیم روسیه، قزاقستان، ایران و کرواسی موافقت خود را برای حضور در تورنمنت اعلام کرده‌اند تمام کشورها به جز روسیه و ایران قرار است با یک نماینده در این رقابت‌ها شرکت کنند اما نماینده‌های کشورمان ماهان تندیس قم که عنوان قهرمانی جام حذفی را به خود اختصاص داده و گیتی پسند به درخواست فدراسیون روسیه نماینده‌های کشورمان در این تورنمنت خواهد بود که تا پایان سال انجام می‌شود این رقابت در 3مرحله صورت می‌گیرد.

افتخاری صحبت‌های پایانی خود را در مورد 3 بازیکن دعوت شده گیتی پسند به تیم ملی که در اردو حضور ندارند، مربوط کرد و گفت: زمانیکه صحبت از رقابت با برزیل در امارات به میان آمد خسوس تصمیم گرفت که 3 بازیکن بزرگسال و حرفه‌ای را به اردو دعوت کند تا تیم با آمادگی کامل به مصاف برزیل برود که باشگاه گیتی پسند نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد اما با به طول انجامیدن ملحق شدن جاوید-مهدی و کاظمی به اردو، خسوس فرصت در دست را برای هماهنگی این بازیکنان با ملی‌پوشان کم دید و به این ترتیب بازیکنان گیتی پسند در ترکیب قرار نمی گیرند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: لک ، افتخاری ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار