معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ساده‌ترین راه برای توسعه اشتغال و صادرات، توسعه صنایع دستی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نصرت الله سپهر گفت: صنايع‌دستي و هنرهای سنتی استان کرمانشاه همواره ثابت کرده که قابليت بسيار بالا و ویژه ای در صادرات و اشتغالزايي دارد.

وی افزود: برای ایجاد هر شغلی نیاز به صرف هزینه ها و سرمایه گذاریهای کلانی است، اما برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی می توان با صرف کمترین هزینه ها به اشتغال دست پیدا کرد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به توان بالای صنایع دستی استان برای صادرات، گفت: در حال حاضر گيوه که یکی از اصلی ترین صنایع دستی استان محسوب می شود، سهم عمده‌اي از صادرات رسمي صنايع‌دستي اين استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رشد صادرات صنايع‌دستي در سال‌هاي اخير افزود: صنايع‌دستي کرمانشاه ثابت کرده قابليت بسيار بالايي در صادرات دارد و با اندکی توجه بیشتری می تواند زمینه ساز توسعه استان در ابعاد مختلف اقتصادی باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، یادآور شد: با حمایت مسئولین و فراهم کردن شرایط مورد نیاز برای هنرمندان این عرصه می توان شاهد صادرات و اشتغالزایی بیش از پیش صنایع دستی استان کرمانشاه بود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، صنایع ، ساده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.