يك فعال صنعت طلا عنوان كرد:

اختلاف "طلافروشان" با امور مالياتي در نحوه اجراي قانون/آيا واقعا طلافروشان ماليات نمي دهند؟

يك فعال صنعت طلا گفت: صنف طلافروشان هرگز با قانون کلی مالیات برارزش افزوده مخالفتی نداشته ،فقط با نحوه اجرای ودریافت آن از مشتری ها با سازمان امور مالياتي اختلاف نظرداریم.

حسين ارجمند در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با اختلاف طلافروشان با سازمان امور مالياتي اظهار داشت: مدتی است که صنف طلافروشان موردتوجه كارشناسان و اصحاب رسانه قرار گرفته است.

 وي با بيان اينكه قانون مالیات برارزش افزوده یا مالیات برمصرف ،هیچ فرقی ندارد ودرهرصورت این مالیات را مصرف کننده نهایي باید پرداخت نماید، افزود: صنف طلافروشان هرگز با قانون کلی مالیات برارزش افزوده مخالفتی نداشته ،فقط با نحوه اجرای ودریافت آن از مشتری ها با سازمان امور مالياتي اختلاف نظرداریم ،

اين فعال صنعت طلا گفت: ما می گوییم طلا علاوه براینکه یک صنعت وهنر دیرینه می باشد، یک سرمایه و پس انداز نیزبه شمار می رود و تنها چیزی که به ذات وقیمت اصلی این فلز قدرتمند .افزوده می شود کار و زحمتی است که هنرمندان وسازندگان ما روی آن انجام می دهند و از یک قطعه طلای خام یک مصنوع ساخته شده را پدید می آورند.
 
ارجمند تصريح كرد: اجرت ساخت است که یک گرم طلای خام صد هزارتومانی را تبدیل به یک مصنوع صد و ده هزارتومانی مي کند. دقیقا ارزش افزوده این مصنوع باید از ده هزارتومان اجرت ان اخذ شودوبه سازمان امورمالیاتی ارايه شود،نه ازکل قیمت طلا و اجرت ساخت اما سازمان امورمالیاتی اصرار دارد مالیات ارزش افزوده طلا باید ازکل مبلغ نهایی یعنی قیمت طلا، اجرت طلا و سود فروشنده اخذ  شود.

اين فعال صنعت طلا با بيان اينكه طلافروشان مخالف پرداخت ماليات نيستند، گفت: طلافروش نیست که بايد مالیات ارزش افزوده بپردازد بلکه مردم هستند که باید به طلافروش پرداخت و طلافروش مانند يك امانتدار به سازمان امور مالیاتی تحويل دهد.

ارجمند تصريح كرد: صنف طلا فروش همیشه تابع قانون بوده و به یکایک وظایف خود تا به امروز عمل نموده از جمله  هرساله اظهارنامه،ارایه هرفصل اظهارنامه مالیات برارزش افزوده و ارایه هر فصل فروش فصلی خود به سازمان امور مالیاتی ارایه نموده است.


وي ادامه داد: چندین و چند سال شاید از زمانی که قانون مالیات بر درآمد تصویب و اجرا شد طلا فروش ها تا به امروز مالیات خود را پرداخت كرده اند و نبايد با برنامه های تلويزيوني ذهن مردم را بد بین کنیم.

وي در پايان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا نسبت به مالیات ارزش افزوده طلافروش ها تجدید نظر بفرمایند تا خدایی نکرده حقی پایمال نگردد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طلا ، مالیات ، عوارض ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۳
خوش بحال طلا فروشاتن چون از مشتری ارژش افزوده را دولا پهنا حساب و میگیرد ولی هیچ ثبت و ضبطی نمی شود
آخرین اخبار