رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تمام مطالبات کلزاکاران استان اردبیل تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی امروز در نشست با جمعی از تولیدکنندگان کلزا در پارس‌آباد اظهار داشت: تاکنون بیش از 22 میلیارد و 500 میلیون تومان از بابت خرید تضمینی کلزا به عنوان مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

وی گفت: امسال از مناطق شمالی استان 11 هزار و 800 تن کلزا برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شده و با تمهیدات به عمل آمده از جمله زمان شروع خرید تضمینی و فعال‌سازی به موقع مراکز خرید تلاش شد تا کلزاکاران سهل و آسان مطالبات خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در سال زراعی جاری هشت هزار و 370 هکتار از اراضی استان به زیر کشت کلزا رفت که از این میزان سطح زیر کشت مجموعاً 12 هزار و 61 تن کلزا برداشت شد و این در حالی است که متأسفانه یک‌هزار و 400 هکتار از مزارع کلزای استان از سرما خسارت دیدند و به همین خاطر امسال با کاهش عملکرد روبه‌رو شدیم.

سروی در ادامه بیان کرد: علی‌رغم اینکه قیمت بازار آزاد دانه کلزا حدود 14 هزار ریال بود خرید تضمینی با مبلغ 19 هزار ریال مصوب یعنی 35 درصد بالاتر از قیمت بازار آزاد صورت گرفت و این حمایت از تولید‌کنندگان از سوی جهاد کشاورزی به صورت عملی است.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به لحاظ وابستگی کشور به واردات روغن نباتی به مقدار 90 درصد تولید دانه‌های روغنی به ویژه دانه روغنی کلزا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین برای سال زراعی آتی یعنی 93-94 برای کشت 13 هزار و 500 هکتار کلزا در استان برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امید می‌رود با توجه به حمایت‌ها و عملیات پیش‌بینی شده در سال 94 مقدار 33 هزار تن دانه کلزا تولید شود که پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی آتی درصد افزایش این محصول از مرز 60 درصد فراتر رود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.