نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، ایاد علاوی رابه حیله و فرصت طلبی متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، عالیه نصیف، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، با صدور بیانیه ای، ایادعلاوی، رهبر ائتلاف ملی و نخست وزیر پیشین عراق را به حیله و فرصت طلبی متهم کرد و تأکید کرد که وی از یکسو اقدام به دادن بیانیه های محکوم نمودن و رد استبداد می کند واز سوی دیگر سعی در توافق با نوری المالکی نخست وزیر عراق برای تضمین سهمیه اش در وزارتخانه‌ها دارد.

وی در این بیانیه گفت: علاوی سه مرتبه رئیس هیئت مذاکره کننده اش را فرستاده است تا نشان دهد که تمایل ندارد که روابط خود را با نوری المالکی قطع نماید.

نصیف در این بیانیه گفت: ایاد علاوی رهبر ائتلاف ملی عراق و افرادی که با وی هستند از یکسو با بیانیه های محکومیت و رد استبداد ودعوت به کار ملی دسته جمعی ما را خسته کرده اند واز سوی دیگر وی سعی دارد تا با توافق با نوری المالکی سهمیه اش را از وزارتخانه ها تضمین کند.

ویگفت: این روش، روشی شرم آورو فرصت طلبانه و غیراخلاقی می‌باشد.

وی گفت: علاوی 3 مرتبه محمودالمشهدانی، رئیس هیئت مذاکره کننده اش را برای دیدار با مالکی فرستاد که بار آخرآن روز گذشته بود.

وی گفت: مشهدانی از سوی مالکی پیامی شفاهی به مالکی رساند مبنی بر اینکه تمایل ندارد که روابطش را با وی قطع نماید. 

نصیف همچنین از علاوی خواست تا از ادعای ملی گرایی که فقط پرچم آن را بالا می‌برد، بدون اینکه هیچ کار واقعی انجام شود، دست بکشد.

گفتنی است ائتلاف ملی به رهبری ایاد علاوی خواستار درست کردن یک نقشه راه قبل از توافق بر سر نامزدان رؤسای سه گانه( ریاست جمهوری، نخست وزیری و ریاست پارلمان) شده و از تشکل های پیروز در انتخابات خواسته تا اقدام به تشکیل جبهه ای ملی به منظور تشکیل دولت شراکتی کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار