رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: نامگذاری پروژه‌های نیمه تمام بر اساس نیت خیر است و خیر مشخص کننده‌ی نام فضای آموزشی خواهد بود.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص نامگذاری اسامی مدارس مردمی و مشارکتی توسط خیرین صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: نام و کاربری فضای آموزشی موافقت نامه‌ای که در ابتدای شروع پروژه های خیرین بین آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و خیر صورت می‌گیرد مشخص می‌شود بنابر این نامگذاری و نوع استفاده از فضای آموزشی مشارکتی یا مردمی به وسیله ی شخص نیکوکار تعیین می شود و آموزش و پرورش به هیچ وجه مجاز نیست بدون کسب نظر خیر مبادرت به تغییر نام یا کاربری دهد.

رئیسی با اشاره به ملاقات اخیر مقام معظم رهبری با اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: اخیراً منتخب خیرین کشور، اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به همراه مسئولین وزارت آموزش و پرورش ملاقاتی با مقام معظم رهبری داشتند و ایشان در فرمایشات خود بر این نکته اشاره کردند که به هیچ وجه نباید نام مدارس خیر ساز تغییر کند بلکه مسئولین وزارت آموزش و پرورش و کسانی که در امر خیر مدرسه سازی فعال هستند شرایطی را فراهم کنند تا حضور خیرین درکشوربرجسته‌تر و بیشتر گردد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: من این اطمینان را می‌دهم بر اساس بخشنامه‌ای که چندی پیش وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش صادر نمودند چنانچه مدرسه‌ای برخلاف نظر خیر تغییر نام یا کاربری داشته باشد پیگیری و جبران می شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه درحال جمع آوری اطلاعات مدارسی که بعد از پیروزی انقلاب تغییر نام یا کاربری داشته‌اند هستیم افزود: علی رغم اینکه بیش از دو هفته از شروع اجرای این طرح در سازمان نوسازی نمی گذرد نتایج به دست آمده رقم اندکی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: به محض اینکه تغییر نام یا کاربری برخلاف نظر خیر صورت گیرد از طرف وزارت آموزش و پرورش ، سازمان نوسازی مدارس و سایر مراجع ذیربط پیگیری و برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص نامگذاری پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش نیز گفت: این فرآیند در نامگذاری پروژه‌های نیمه تمام نیز صدق می‌کند به طوری که نامگذاری پروژه بر اساس نیت خیراست و خیر مشخص کننده‌ی نام فضای آموزشی خواهد بود.

رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه خیری با تغییر نام یا کاربری پروژه‌ای مواجه شد می‌تواند درخواست خود را به ادارات کل نوسازی ادارات کل آموزش و پرورش استانها و سازمان نوسازی مدارس ارائه دهد تا به درخواست وی رسیدگی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مبادرت ، خیرین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار