فرماندار شهرستان گرمی گفت: امسال از محل خشکسالی ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و زراعت شهرستان گرمی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود علائی افزود: کشاورزان این شهرستان بر اثر بروز خشکسالی بیش از 100 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند که این میزان خسارت به کاهش درآمد مردم از محل تولیدات محصولات کشاورزی منجر شده است.

وی تصریح کرد: میزان خسارت وارده از خشکسالی به شهرستان گرمی که دارای 120 هزار هکتار اراضی زراعی مستعد است و اکثر اراضی آن دیم بوده، بسیار بالا است.

فرماندار شهرستان گرمی با تشریح خسارت 15 میلیارد تومانی سرمازدگی بیان کرد: در کنار آن سیل نیز در سه ماه نخست امسال به روستاها و مناطق مرزی ما خسارت وارد کرده، به طوری که 9 رودخانه واقع در این شهرستان اغلب دچار سیل شده است.

علائی با اشاره به موافقت دولت، به منظور جبران خسارات وارده به کشاورزان آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه به استناد قانون بودجه سال 93 کل کشور گفت: بر اساس این آیین نامه، اقدام لازم برای بخشودگی جرائم حق بیمه اجتماعی و جرائم دیرکرد تسهیلات بخش کشاورزی آن دسته از کشاورزانی که فهرست آنها توسط کار گروه شهرستانی اعلام می شود، به عمل می آید.

وی افزود: دوره زمانی تاثیرپذیری کشاورزان از حوادث غیرمترقبه برای بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی از سال 92 تعیین می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.