پلیس بصره از دستگیری 12 تن از هواداران محمودالصرخی، مرجع خودخوانده و روحانی تندروی عراقی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، فرمانده نیروهای پلیس در استان بصره اعلام کرد: نیروهای وی 12 تن از هواداران "محمود الصرخی" مرجع خودخوانده و روحانی تندروی عراقی را بازداشت کردند و از تعدادی دیگر نیز اقدام به گرفتن تعهدات کتبی مبنی بر عدم اخلال در اوضاع امنیتی  نمودند.

سرلشکر "فیصل کاظم العبادی"، رئیس پلیس بصره در خلال نشستی مطبوعاتی در ساعات پایانی شب گذشته گفت: نیروهای پلیس در طی دو روز گذشته، 12 تن از هواداران محمود الصرخی را بازداشت نمودند.

وی گفت: این افراد فعلا در حال تحقیق و بازجوئی هستند و درصورتی که عدم دست داشتنشان در برهم زدن اوضاع امنیتی اثبات گردد، آزاد خواهند گردید.

رئیس پلیس بصره در نشستی که پس از دیدار با برخی هواداران صرخی برگزار گردید، گفت: این افراد تعهدات کتبی را مبنی بر احترام به قانون و پایبندی به نظام و برائت از هرشخصی که از قانون خارج گردد و یا اقدام به آشوب نماید، به امضا رساندند.

وی گفت: نیروهای پلیس با هرشخصی که سعی در ایجاد آشوب داشته باشد، قاطعانه برخورد می‌کند.

همچنین در خلال این نشست "ابو احمد الموسوی" ، سخنگوی هواداران صرخی، گفت: این تعهدنامه به نمایندگی از تمامی مقلدان محمود الصرخی در بصره به امضا رسیده است واشاره بر برائت ما از هرکسی که ادعا می کند به ما منتسب است و اقدام به ایجاد فتنه و بی ثباتی می‌کند، می‌باشد.

وی همچنین گفت: امضا کنندگان این تعهدنامه، تعهد کردند که هیچ نوع حرکات مسلحانه‌ای در اجتماعاتشان و یا حسینیه هایشان ونیز در نزدیکی آنها و یامحوطه آنها صورت نپذیرد، و علاوه بر آن از دستگاه های امنیتی در تلاش برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت حمایت وپشتیبانی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار