عملیات جالب چتربازان سوری در اردوگاه بن‌لادن

نخبه‌ترین نیروهای چترباز ارتش، از وحشت پدیدآمده بر فراز اردوگاه اسامه بن‌لادن که با صدای وحشتناک جنگنده‌های ارتش شکل گرفته بود استفاده کردند و خود را به داخل رساندند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه به وقت سوریه سه فروند جنگنده ارتش سوریه که روز پیش از آن دمار از روزگار داعشی‌ها در آورده بودند بار دیگر بر فراز این شهر و برخی مناطق اطراف به پرواز درآمده و مانور حمله می دهند.

ماجرای عملیات کماندویی ارتش اسد علیه اردوگاه بن‌لادن چه بود؟
تروریست‌های داعشی که پیش از این طعم تلخ بمب‌ها و موشک‌های نیروی هوایی ارتش سوریه را چشیده بودند پس از شنیدن صدای این جنگنده‌ها به سرعت فرار می‌کنند و عملیات پخش شدن را در همه مناطق انجام می‌دهند تا مورد حمله دسته‌جمعی مانند روزهای پیش قرار نگیرند. خبر این حمله هوایی را پیشتر منتشر کرده بودیم.

این سه جنگنده به مدت بیش از یک ساعت بر فراز شهر رقه و مناطق اطراف به پرواز در آمده و با شکستن دیوار صوتی موجی از وحشت را به وجود آوردند، اما همه ماجرا این نبود.

 25 کیلومتر در شرق شهر رقه اما اتفاق دیگری در حال وقوع بود، سه بالگرد ارتش سوریه از دل تاریکی شب استفاده کرده و خود را به یکی از مهمترین مراکز داعش در منطقه "العکیرشی" بنام "اردوگاه اسامه بن‌لادن" می‌رسانند.

نخبه‌ترین نیروهای چترباز ارتش سوریه از وحشت به وجود آمده بر فراز این مرکز که با صدای وحشتناک جنگنده‌های ارتش شکل گرفته بود استفاده می‌کنند و خود را به داخل رسانده و هر آنچه می‌خواستند، انجام دادند.


واکنش تروریست‌های تکفیری به عملیات کماندویی ارتش اسد
بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی حامی تروریست‌ها منتشر شده، اصل حمله تأیید شده اما آنها از تلفات حرفی به میان نیاورده‌اند اما گزارش‌های موثق حاکی از آن است که تروریست‌های داعشی که فکر پیاده شدن نیرو را هم نمی‌کرده‌اند بدون به همراه داشتن سلاح خود، پراکنده شده و همین موضوع آنها را به طعمه خوبی برای یگان عمل کننده ارتش تبدیل کرد.

بر اساس اطلاعات سازمان امنیتی ارتش سوریه، هنگام حمله، تعدادی از سران ارشد داعش در این مقر حضور داشتند که عملیات را مهم‌تر و با قدرت ریسک بالاتر کرده بود. گفته می‌شود همه 300 نفر تروریست خارجی که در پادگان آموزشی اسامه بن‌لادن داعش حضور داشتند به هلاکت رسیده و تعدادی از سران برجسته آن نیز دستگیر و با بالگرد به منطقه امن برده شده‌اند.
 

سوری‌ها بر کشته شدن 300 نفر تأکید فراوانی داشته و حتی تعداد را بالاتر هم عنوان می‌کنند اما در میان کشته شده‌ها اسامی برخی از سران داعش مانند "ابو البراء التونسی" فرمانده داعش در منطقة الجزیره، "ابو محمد التونسی" فرمانده داعش در استان الانبار عراق و ابوتمیم فرمانده نظامی داعش در شهر رقه و مسؤولان هیئت شرعی داعش در شهر رقه وجود دارند.

صفحات طرفدار داعش همان‌گونه که در تصویر شماره 2 می‌بینید، اصل عملیات را تأیید کرده اما زورشان گرفته که بنویسند واحدهای کماندویی ارتش سوریه وارد عمل شده و نوشته‌اند که نیروهای اردنی و آمریکایی این عملیات را انجام داده‌اند و تنها 5 نفر از اعضای داعش کشته شده‌اند.
 



تایید اصل عملیات در صفحات رسمی اجتماعی تروریستها



در تصویر شماره 3 نیز همان‌گونه که مشاهده می‌کنید یکی از صفحات معروف مخالفان اصل عملیات را تأیید کرده و گفته است که نیروهای ارتش سوریه وارد عمل شده و این عملیات مهم را انجام داده‌اند. تصویر شماره یک نیز موقعیت شهر العکیرشی در شرق رقه را مشاهده می‌کنید.

این حمله نشان می‌دهد که ارتش سوریه به خوبی در سیستم امنیتی داعش نفوذ کرده و می‌داند چه موقع باید ضربه بزند. در طول یک هفته گذشته داعش فقط در استان رقه بیش از 600 کشته و صدها زخمی داده است.

این حمله از آنجا اهمیت دارد که همه افرادی که تقریباً به هلاکت رسیده‌اند خارجی بوده و به عبارتی از مجاهدان داعشی بوده‌اند که زن و فرزندان‌شان در شهر رقه بوده و اکنون بدون هیچ سرپناهی باید سرگردان باشند. این، خبر بسیار بدی برای جذب نیرو در آینده برای داعش است!
 

تصرف منطقه استراتژیک "شیخ نجار" حلب توسط ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله

ارتش سوریه امروز کار شهرک صنعتی "شیخ نجار" واقع در شمال شرق حلب را یکسره کرد و پس از اینکه دیروز فاز 3 شهرک رو تصرف کرد امروز هم فازهای 1 و 2 شهرک رو از تروریست‌های تکفیری بازپس گرفت.
 


علاوه بر شهرک صنعتی شیخ نجار، ارتش سوریه کنترل روستاهای اطراف شهرک یعنی معبدیه و کفر صغیر را هم در دست گرفت.

بسیاری از رسانه های نزدیک به معارضان سوریه هم عقب‌نشینی گردان‌های اسلامگرا از جمله جبهه النصره و جبهه اسلامیه از فاز 3 شهرک صنعتی شیخ نجار را تأیید کردند.
 


 

درگیری‌های شدید همچنان در شهرک صنعتی شیخ نجار ادامه دارد و ارتش سوریه تلاش می‌کند بقیه شهرک را هم تصرف کند. ارتش سوریه طی دو سه روز گذشته که موفق به تصرف روستاهای مقبله و رحمانیه و تپه‌های شمال شرقی شهرک صنعتی شد، دست بالا را داشت و توانست کاملا فاز سه شهرک را در تیررس بگیرد و همین تأثیر زیادی در عقب‌نشینی تروریست‌ها از این منطقه داشت.
 


 

درگیری ارتش سوریه با مسلحان همزمان شده با حمله داعش به مناطقی از ریف شمالی حلب و تروریست‌ها مجبورند در دو جبهه فعالیت کنند که همین عامل، یکی از دلایل پیشروی ارتش سوریه در جبهه شیخ نجار بوده است.
 


 

افراد داعش که کنترل الباب و بخش‌های زیادی از جاده‌ای را که از حلب به الباب منتهی می‌شود و در اطراف شهرک صنعتی قرار دارد در دست دارند اینجا ترجیح دادند با ارتش سوریه وارد درگیری نشوند، همین عامل هم باعث شده که تروریست‌های جبهه النصره و جبهه اسلامیه، داعش را به همکاری با ارتش سوریه متهم کنند و تقصیر ناکامی در جبهه شیخ نجار را به گردن داعش بیندازند.

منبع:مشرق

برچسب ها: عملیات ، چتر بازان ، سوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار