سالانه 30هزار حیوان گزیدگی در مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت می شود.

مديرگروه پیشگیری و مبارزه با بيماري‌هاي غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد سالانه یک میلیارد تومان برای درمان حیوان‌ گزیدگی‌ها هزینه می‌کند که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش بیماری هاری بوده‌ایم.

دکتر محمدرضا جویا افزود: حیوانات اهلی نیز می‌توانند آلوده به ویروس هاری باشند به همین دلیل افراد نباید به این حیوانات نزدیک شوند.

وی گفت: "تب مالت" یکی از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است که از آن به عنوان بیماری هزارچهره نیز یاد می‌شود زیرا دارای علائم مختلفی از جمله تب، دردعضلانی، بی اشتهایی، درد مزمن کمر می باشد، سالانه 1300 بیمار به بیماری تب مالت مبتلا می شوند و راهکار جلوگيري از انتقال اين ویروس عدم استفاده از فرآورده‌هاي دامي و غيرپاستوريزه است.

مديرگروه پیشگیری و مبارزه با بيماري‌هاي غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: بيماري "خونریزی دهنده تب كريمه كنگو" از دیگر بیماری های مشترک بین انسان و دام است که از طريق تماس با دام آلودهبه انسان مبتلا مي‌شود به همين دليل بهتر است افراد محصولات گوشتي خود را از مکان‌هاي معتبر تهيه کنند و بعد از خريد آن را 24 تا 48 ساعت در فريزر قرار دهند تا ويروس موجود در آن از بين برود.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.